اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت فرش کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

فروش فرش کهگیلویه‌ و‌ بویراحمد توسط دلا‌لان به نام استان‌های دیگر‌

مدیرعامل شرکت فرش کهگیلویه و بویراحمد گفت: دلالان فرش با کمترین دستمزد به بافندگان دست‌بافته‌های استان را به استان دیگر برده و به اسم استان دیگر فروش می‌رسانند.

فروش فرش کهگیلویه‌ و‌ بویراحمد توسط دلا‌لان به نام استان‌های دیگر‌

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مهرداد کاویانی ظهر امروز در نشست خبری مجموعه مدیران صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد میزان تعهد تولید فرش دستباف در این استان را در سال گذشته 400 متر مربع عنوان کرد و گفت: با تلاش مضاعف بافندگان این میزان در پایان سال به 700 متر مربع افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت فرش کهگیلویه و بویراحمد تعهد این استان در سال جاری را  450 متر مربع عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون 200 متر مربع از تعهد به تولید رسیده که پیش‌بینی می‌شود این میزان در پایان سال جاری به 800 متر مربع نیز برسد.

کاویانی با بیان اینکه در گذشته در کهگیلویه و بویراحمد گلیم، گبه، جاجیم با دستمزد کم و متراژ ناچیز بافته می‌شد، اذعان کرد: در حال حاضر پنج محصول متناسب با اقلیم مختلف استان تولید می‌شود که در کشور منحصر به فرد هستند.

وی گفت: بافنده هیچ مشکلی در تهیه مواد اولیه ندارد و  مواد مورد نیاز برای تولید فرش از سوی شرکت فرش استان در اختیار آنها قرار می‌گیرد و فرش تولید شده نیز  از سوی شرکت فرش استان خریداری می‌شود.

کاویانی در ادامه فرش‌های کرک، ابریشم، فرش عشایری، گبه، فرش‌های پشمی را از تولیدات استان عنوان کرد و گفت: بازار فروش آنها بسیار خوب و رضایت‌بخش است.

کاویانی در خصوص تفاوت دستمزد گبه و فرش تصریح کرد: دستمزد بافنده برای گبه 100 هزار تومان برای هر متر مربع است اما اکنون این میزان به یک میلیون تومان در فرش‌های ابریشمی به ازای هر متر مربع رسیده است.

مدیرعامل شرکت فرش کهگیلویه و بویراحمد میزان اشتغال‌زایی در این صنعت را 400 نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به تقاضاهای روز افزون بافندگان و افزایش دستمزدها پیش‌بینی می‌شود این میزان به 600 نفر برسد و میزان تولیدات فرش در سطح استان نیز افزایش یابد.

وی، مهمترین مشکل صنعت فرش کهگیلویه و بویراحمد را وجود برخی دلالان فرش در مناطق مختلف استان عنوان کرد و گفت: دلالان فرش با کمترین دستمزد به بافندگان دست بافته‌های استان را به استان دیگر برده و به اسم استان دیگر به فروش می‌رسانند.

انتهای پیام/82011/ش‌30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول