اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

مراکز «دی آی سی» پاتوق معتادان نشود

شهردار شیراز گفت: نظارت بر مراکز درمان معتادان باید به‌گونه‌ای باشد که این اماکن از هدف اصلی خود دور نشده و به پاتوقی برای معتادان تبدیل نشود.

مراکز «دی آی سی» پاتوق معتادان نشود

علیرضا پاک فطرت امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: باید بر مراکز «دی آی سی» نظارت وجود داشته باشد و این نظارت توسط دستگاه‌هایی که آن را احداث می‌کنند و به معتادان وسایل بهداشتی می‌دهند صورت گیرد.

وی افزود: دستگاه‌های متولی باید به‌گونه‌ای نظارت کنند که این معتادان شهر را آلوده نکنند.

پاک فطرت خاطرنشان کرد: با تاسف باید گفت که برخی از مراکزی که ما بازدید کردیم از کارآیی اصلی خود فاصله گرفته و به پاتوق معتادان تبدیل شده و مردم نیز از همین موضوع گلایه دارند.اگر بنا دارند معتاد را درمان یا حداقل ساماندهی کنند نباید بتواند به پارک برود و سرنگ تزریق آلوده خود را بر روی چمن بیاندازد که به پای کودکی در حال بازی فرو رود بلکه باید در آن مراکز یا درمان شود یا حداقل در نظارت بهداشتی قرار گیرد.

مدیر ارشد شهری شیراز اضافه کرد: ما در بررسی‌های خود دریافتیم که بسیاری از معتادان از اهالی شیراز یا حتی استان فارس نیستند و اگر چه چنین مسئله‌ای به عمد انجام نمی‌شود اما نباید استان‌های دیگر فارس را به محل انتقال معتادان خود تبدیل کنند.

وی تصریح کرد: حداقل نیمی از متکدیان که چهره شیراز را تخریب کرده‌اند معتاد هستند و حتی آن کودکی که سالم است و تکدی‌گری را پیشه کرده است نیز برای فردی معتاد پول جمع می‌کند.

پاک فطرت تصریح کرد: این مطلب که ما بر شکل‌گیری پارلمان محلی تاکید داریم از این رو است که شورا با قاطعیت بتواند با بهزیستی و سایر دستگاه‌های متولی هماهنگ شده، مشاور بگیرد و به صورت گسترده تمام آمار مربوط به معتادان شهر جمع‌آوری و مطابق با آن برنامه‌ریزی کند.

وی بیان کرد: این کار مشکلی نیست که در یک بررسی و آمارگیری مشخص شود چه تعداد از معتادان سطح شیراز متعلق به خود این شهر هستند و چه تعداد از استان‌های دیگر آمده‌اند، چه طور آمده‌اند، چند ماه است شیراز هستند و کجا زندگی می‌کنند.

به گفته وی، مدیریت شهری بر اساس این اطلاعات است که می‌تواند تصمیم‌گیری کند و در شرایط فعلی هیچ‌کس اطلاعی از این موارد ندارد.

شهردار شیراز در ادامه ابراز داشت: شاید تنها راه حل همان شکل‌گیری پارلمان محلی در شورا باشد که بسیاری از این معضلات را حل خواهد کرد.

وی با اشاره به مصوبه شورا مبنی بر بررسی امکان انتقال مراکز درمان معتادان به خارج از بافت تاریخی شهر، ابراز داشت: مرکز «دی آی سی» باید جایی باشد که آسیب در آن بیشتر است.

پاک فطرت برای گفته خود مثال آورد آورد و اذعان داشت: این مراکز را نمی‌شود به خیابان ارم برد چراکه اگر معتادان به آنجا بروند پلیس به سرعت آنان را جمع‌آوری می‌کند.

وی تصریح کرد: معتاد به کوچه‌پس‌کوچه و خانه‌های مخروبه می‌رود و بنابراین باید این مراکز نیز در همان محلات استقرار داشته باشد.

به گزارش فارس، پس از فرصت یک ماهه شورای شهر شیراز در بیست و ششم خرداد ماه گذشته به شهرداری در مورد بررسی انتقال مراکز نگهداری معتادان به خارج از بافت تاریخی، مدیرکل بهزیستی فارس پنجم تیر ماه جاری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شیراز ضمن اعلام خبر افتتاح پنج پروژه ملی سازمان بهزیستی، تصریح کرد: مراکز درمان معتادان نه تنها باعث زشتی چهره شهر نشده که حتی با جمع‌آوری معتادان از پارک و خیابان آنان را ساماندهی کرده است.

انتهای پیام/ 2448/خ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول