اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل:

کمپ‌ها و مراکز اقامتی معتادان در اردبیل با حداقل ظرفیت کار می‌کنند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: کمپ‌ها و مراکز اقامتی معتادان در استان اردبیل با حداقل ظرفیت کار می‌کنند به‌طوری‌ که گاه صاحبان این کمپ‌ها و مراکز اقامتی در تامین نیازهای اولیه با مشکلاتی روبرو هستند.

کمپ‌ها و مراکز اقامتی معتادان در اردبیل با حداقل ظرفیت کار می‌کنند

الله‌شکر فخیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 80 مرکز متادون درمان به همت بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می‌کنند و در کنار آن 11 کمپ خصوصی نیز در حوزه ترک اعتیاد فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این کمپ‌ها خدمات به مراجعه‌کنندگان به شکل گسترده ارائه می‌شود اما به دلایل مختلف این کمپ‌ها و مراکز درمانی با حداقل ظرفیت خود مشغول به کار هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از حمایت‌های همه جانبه دولتی از ترک‌کنندگان اعتیاد خبر داد و یادآور شد: بر اساس مصوبه هیئت دولت افراد بهبود ‌یافته از دامان اعتیاد از مزایای مسکن، حرفه‌آموزی رایگان،‌ پوشش بیمه‌ای و همچنین تسهیلات مربوط به ازدواج برخوردار می‌شوند که امیدواریم افرادی که تاکنون به عنوان معتاد برای ترک اعتیاد خود به این مراکز مراجعه نکرده‌اند در این زمینه پیشقدم شوند.

فخیمی گفت:‌ افراد معتاد نباید احساس کنند که با معرفی خودشان دستگیر شده و یا تحویل مراجع قضایی می‌شوند بلکه بر اساس قانون فرد معتاد بیمار تلقی شده و دیگر عنوان جرم در این زمینه برداشته شده و به راحتی افراد می‌‌توانند با مراجعه به کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیاد در این زمینه اقدام کنند.

این مسئول از تشکیل اتاق فکر اعتیاد برای مقابله با تهیه، توزیع و خرید و فروش مواد مخدر خبر داد و عنوان کرد: جلسات اتاق فکر در سال گذشته سه بار برگزار شد که در این جلسات سعی کردیم با دعوت از اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظران مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل بیان داشت: در این جلسات بیشتر بحث‌ها و ایده‌های مطرح شده در قالب پیشگیری اولیه از اعتیاد بود که به یک جمع‌بندی مناسب رسیدیم که این نظرات و ایده‌ها برای طرح و تصویب به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ارجاع داده شده است.

فخیمی با ارائه یک آمار جالب توجه از وضعیت معتادان افزود: 68 درصد معتادان و افراد آلوده به مواد مخدر متاهل هستند به طوری که 70 درصد آنها نیز دارای شغل می‌باشند.

وی با رد این ادعا که در جامعه دلیل اعتیاد فقر و مشکلات اجتماعی اعلام می‌شود، ادامه داد: نه تنها ریشه اعتیاد فقر و یا تشکیل خانواده نیست بلکه شاهد برخی ناهنجاری‌های تربیتی هستیم که خود این عامل گرایش به مواد مخدر می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: ‌در سال‌های اخیر تلاش شده است تا از حرکت‌های ذخیره‌ای در حوزه مبارزه با مواد مخدر کاسته شود که در همین زمینه پنج کمیته و بیش از 20 دستگاه هماهنگ و همدل حرکت می‌کنند تا ریشه و زمینه اعتیاد و بسیاری از ناهنجاری‌ها برطرف شود.

انتهای پیام/62003/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول