اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

تشکل‌های صنفی بخش کشاورزی ایفاگر تحقق اهداف توسعه این بخش هستند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تشکل‌های صنفی بخش کشاورزی با توجه به جایگاه خود می‌توانند در اجرای بسیاری از فعالیت‌های بخش کشاورزی نقش موثرتری را در راستای تحقق اهداف توسعه این بخش داشته باشند.

تشکل‌های صنفی بخش کشاورزی ایفاگر تحقق اهداف توسعه این بخش هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تحول در بخش کشاورزی مسیری است که در حال طی آن بوده و این امر با افزایش همکاری و تعامل با تشکل‌های صنفی کشاورزی، استفاده بهینه از منابع آب و خاک و تمام ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان هموار خواهد شد.

وی گفت: در بخش کشاورزی مانند سایر بخش‌های اقتصادی، ساماندهی بهره‌برداران، تولید‌کنندگان و فعالان این بخش در قالب تشکل‌های اقتصادی، صنفی، ‌اجتماعی و فرهنگی بوده و بهره‌برداران با عضویت در این تشکل‌ها و برخورداری از شخصیت حقوقی خواهند توانست به نحو احسن خواسته‌ها، نیازها و انتظارات خود را بیان کرده و از طریق تشکل‌ها به دستگاه‌های دولتی و مراجع تصمیم‌گیری منتقل و پیگیری‌های لازم را برای تحقق آن به عمل آورند.

محمدیان با تاکید بر این مطلب که در حوزه دام و طیور این استان ظرفیت‌های بالایی در تولید محصولات کشاورزی دارد، ادامه داد: جمعیت دامی آذربایجان‌شرقی بالغ بر 8/9 میلیون واحد است و سالانه بالغ بر 993 هزار تن اعم از گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر، تخم مرغ، عسل و آبزیان حاصل آمده و در اکثر محصولات تولیدی این بخش خودکفا بوده و محصولات تولیدی علاوه بر پوشش بازارهای استانی به سایر استان‌ها و خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید به این مطلب که با مدیریت اصولی تشکل‌های صنفی در توسعه و ایجاد صنایع فرآوری و فرآورده‌های لبنی نقش کلیدی ایفا خواهد کرد، گفت: در چارچوب طرح توسعه بخش کشاورزی اعتبارات قابل توجهی با کارمزد بسیار پایین به این بخش تزریق و اتحادیه‌ها می‌توانند با همکاری معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان و نهادهای ذی‌ربط بستر لازم برای توسعه صنایع این بخش با تفکر صادراتی و بهبود وضعیت بازار را عملی سازند.

محمدیان با تاکید به توسعه تعامل و همکاری این سازمان با تشکل‌های صنفی افزود: اصلاح و روان‌سازی ساختار خدمات‌رسانی به مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با فراهم‌سازی بستر مناسب برای استفاده بهتر از امکانات موجود در کنار توسعه زمینه صادرات و بهبود وضعیت بازار می‌تواند علاوه بر زمینه‌سازی مطلوب در عبور از تحریم‌های اقتصادی با حصول به امنیت غذایی در کشور راه را برای ورود به بازارهای منطقه‌ای و جهانی با صدور محصولات بخش دامی فراهم کرده و در میان‌ مدت قدرت و توان اقتصادی تولیدکنندگان را ارتقا و بهبود بخشد.

وی حمایت و تقویت تشکل‌های بخش کشاورزی و بهره‌گیری از مکانیزم‌های مناسب برای توسعه و ارتقا‌‌ء کیفی و کمی همچنین تقویت بنیه آنها در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، نهادینه‌سازی جایگاه تشکل‌های بخش کشاورزی و تاکید بر نقش این تشکل‌ها در رشد کشاورزی، تلاش برای ایجاد استقلال در تشکل‌ها و کاهش تصدی‌گری دولت و شفاف‌سازی روند توسعه و گسترش همکاری و تعامل به منظور حمایت‌های قانونی از تشکل‌ها و تلاش در رفع موانع موجود با فعال کردن آنها را از جمله برنامه‌های سازمان در روند به کارگیری تمام امکانات موجود در بدنه کشاورزی استان ذکر کرد.

محمدیان اضافه کرد: توسعه تشکل‌های صنفی با ارتقای آگاهی بهره‌برداران و انسجام و هماهنگ‌سازی فعالیت‌های آنان می‌تواند توسعه پایدار بخش کشاورزی را در فرآیند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بسترها‌ی لازم برای اجرای سیاست‌های اصل 44 و واگذاری کامل فعالیت‌های تصدی‌گری دولتی به بخش غیردولتی را فراهم آورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: تشکل‌های صنفی باید تمام تلاش خود را نسبت به پوشش حداکثری عضویت بهره‌برداران و کشاورزان انجام دهند چرا که وظیفه حمایت از حقوق افراد عضو را برابر مقررات و در چارچوب وظایف تعریف شده برعهده دارند.

وی گفت: سازمان بر این اعتقاد استوار است که همکاری و تعامل بیشتر بخش مدیریتی و بخش تولیدی در قالب تشکل‌های صنفی علاوه بر اینکه خواهد توانست زمان اجرا را کوتاه و دقت آن را افزایش بخشد در کنار آن می‌تواند با عرضه محصول توسط خود تشکل‌ها به مصرف‌کنندگان علاوه بر حذف واسطه‌ها از نظام اقتصادی این بخش مهم مواد مورد نیاز بازار مصرف را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب تامین و موجبات رضایت مصرف‌کننده را نیز فراهم آورد.

انتهای پیام/60001/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول