اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب ‌رئیس مجلس:

تولید درآمد پایدار مهم‌ترین دغدغه شهرداری‌ها باشد

نایب ‌رئیس مجلس گفت: مسئولان نظام باید تولید درآمد پایدار را مهم‌ترین دغدغه خود بدانند تا با تحقق این هدف توسعه و پیشرفت کشور دو چندان شود.

تولید درآمد پایدار مهم‌ترین دغدغه شهرداری‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد صبح امروز در نشست شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار داشت: تولید ثروت و نیز افزایش درآمد پایدار و منطبق با قوانین و اصول باید از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان نظام در دستگاه‌های مختلف اجرایی و مدیریت شهری باشد.

ابوترابی‌فرد افزود: در صورت تحقق این امر می‌توان توسعه و پیشرفت کشور را با سرعت چشم‌گیری ارتقا داد.

وی با بیان اینکه با تولید ثروت و درآمد مشروع در نهادهای دولتی و شهرداری‌ها می‌توان با کارآمدی و کارایی مطلوبی شهرها و در نتیجه کشور را اداره کرد، ادامه داد: ظرفیت‌های فراوانی در کشور و شهرها وجود دارد که با استفاده درست از آن‌ها می‌توان درآمد پایدار تولید کرد و بر این اساس مسئولان نظام باید اهتمام بیشتری در به‌کارگیری این ظرفیت در راستای تحقق این هدف داشته باشند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری قزوین در سال 89، مبلغ 67 میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد: این اعتبار در سال 91 به 350 میلیارد ارتقا یافت که این آمار بیانگر افزایش بیش از دو برابری تولید درآمد پایدار این نهاد بوده است.

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته در شهرداری قزوین معنا نداشت، خاطرنشان کرد: اکنون مسئولان این نهاد به موضوع یاد شده توجه بسزایی دارند.

وی با اشاره به اینکه قزوین یکی از قطب‌های صنعتی کشور است، متذکر شد: سال گذشته درآمد استان قزوین از مالیات 350 میلیارد تومان و درآمد شهرداری قزوین نیز همین مبلغ بوده است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه شورای اسلامی شهر قزوین در سه دوره اخیر منشأ خدمات ارزشمندی بوده است، بیان کرد: این شورا با استفاده از تجربه کوتاهی که از مدیریت شهری داشته، توانست اقدامات مطلوبی برای توسعه شهر قزوین انجام دهد.

گام‌های بلند شوراهای اسلامی در پیشرفت کشور

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در هر منطقه‌ای با برطرف کردن مشکلات شهری توانستند قدم‌های بلندی در راستای پیشرفت و توسعه شهر و روستاها در کشور برای نسل آینده بردارند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرداری قزوین و شورای اسلامی با همکاری مطلوب توانستند مشکلات شهر قزوین را برطرف کنند، اذعان کرد: اگر اعضای شوراهای اسلامی نسبت به عملکرد شهرداری نقدی داشته باشند و آن را با صراحت بیان کنند، این مهم بیانگر سلامت در مجموعه مدیریت این شهر است.

زیباسازی قزوین با جدیت دنبال شود

وی با اشاره به اینکه باید زیباسازی شهر قزوین با جدیت دنبال شود، بیان کرد: با کم‌ترین هزینه و اجرای بهترین طرح‌ها می‌توان این شهر را به نحو مطلوبی زیباسازی کرد.

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: به عنوان مثال می‌توان تابلوهای شهر قزوین را با کمک شهرداری و مردم با کم‌ترین هزینه تعویض کرد و به طور حتم با تحقق این امر تحولی در زیباسازی این شهر به وجود می‌آید.

نحوه مدیریت کمیسیون‌های ماده 5 و 100 تغییر یابد

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه کمیسیون ماده 5 و 100 در شهر قزوین نباید به دنبال کسب منافع مادی باشد، تصریح کرد: این کمیسیون باید در راستای توسعه شهری تصمیم‌های درستی اتخاذ کند تا بتواند در برابر هر نقدی از عملکرد خود دفاع کند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: می‌توان نحوه مدیریت کمیسیون‌های ماده 5 و 100 را به نحو مطلوبی تغییر داد تا این هدف محقق شود.

انتهای پیام/77009/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول