اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان:

اشعار مرحوم معلمی برگ زرینی در حوزه شعر حماسی است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان اشعار حبیب‌الله معلمی را برگ زرینی در حوزه شعر حماسی و دفاع مقدس دانست.

اشعار مرحوم معلمی برگ زرینی در حوزه شعر حماسی است

عبدالمجید عقیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: اشعاری که حبیب‌الله معلمی سروده است برگ زرینی در حوزه شعر حماسی و دفاع مقدس را رقم زدند.

وی افزود: مهمترین ویژگی شاعر حماسه سرا مرحوم معلمی این بود که عشق به اهل بیت (ع) داشت و این محبت و عشق موجب شده بود حرارتی در درون ایشان شعله‌ور شود.

به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، حرارت به وجود آمده در درون حاج حبیب‌الله از طریق واژه‌ها تبدیل به اشعاری شد که این اشعار نمک مجالس مداحان و حماسه سرایان شده است.

وی با بیان اینکه استاد معلمی، نقش تعیین کننده‌ای در دوران 8 سال دفاع مقدس داشت افزود: با توجه اینکه اشعار حماسی وی، توسط حاج صادق آهنگران خوانده می‌شد در ایجاد شور در رزمندگان در شب‌های عملیات خیلی موثر بود.

عقیلی با تاکید بر این نکته که اشعار حبیب‌الله معلمی برگ زرینی در حوزه شعر حماسی رقم زد، تصریح کرد: عشق به امام حسین (ع) حاج حبیب و اشعارش را ماندگار کرد.

انتهای پیام/72010/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول