اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اهواز:

اشعار مرحوم معلمی در خلق پیروزی‌های بزرگ رزمندگان تاثیرگذار بود

امام جمعه موقت اهواز گفت: به واسطه اشعار مرحوم معلمی رزمندگان پیروزی‌های بزرگی را به دست آوردند.

اشعار مرحوم معلمی در خلق پیروزی‌های بزرگ رزمندگان تاثیرگذار بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز آیت‌الله سیدابوالحسن حسن‌زاده امشب در مراسم بزرگداشت حاج حبیب‌الله معلمی در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز با بیان اینکه هیچ کس توانایی تقدیر از حبیب‌الله معلمی را ندارد، اظهار کرد: هیچ قلم، هیچ زبان و هیچی پیامی قدرت تجلیل از حبیب‌الله معلمی را ندارد.

وی در ادامه به جایگاه رفیع شاعران نزد خاندان عصمت و طهارت (ع) اشاره کرد و گفت: امام رضا (ع) به دعبل فرمودند که آنچه تو می‌گویی جبرئیل بر زبانت جاری می‌سازد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این مطلب که اشعار مرحوم معلمی او را به سراسر کشور معرفی کرد افزود: شعرهای او در دوران دفاع مقدس طوری نبود که مخاطب را به انجام کاری وادار کند بلکه این از اغنای اشعاری بود که سروده می‌شد و به رزمندگان را شور می‌داد.

وی تصریح کرد: تاثیری که اشعار آقای معلمی بر رزمندگان داشت در آن برهه از زمان هیچ شخصیتی نمی‌توانست آن تاثیرات مثبت را داشته باشد.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: اشعار حاج حبیب‌الله آنقدر رزمنده‌ها را به وجد می‌آورد که هیچ کس توانایی انجام این کار نداشت.

وی متذکر شد: به واسطه این اشعار رزمندگان پیروزی‌های بزرگی را به دست آوردند و حزب‌الله لبنان و حماس در فسلطین هم با تاسی به این رشادت‌ها توانستند بر اسرائیل غلبه کنند لذا به اعتقاد بنده پیروزی حزب‌الله و حماس بهترین قدردانی از این شاعر حماسه سرا است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: هیچ قلم، هیچ زبان و هیچی پیامی قدرت تجلیل از زحمات حبیب‌الله معلمی را ندارد.

حسن زاده بیان کرد: اگر ما خوزستانی‌ها فقط همین یک جمله بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) که فرموده‌اند: «خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد» را داشته باشیم این برای همه ما کافی است.

به گفته امام جمعه موقت اهواز، بخشی از این دین بزرگ را مرحوم حبیب‌الله معلمی شاعر بزرگ اهل بیت (ع) ادا کرد.

وی با تاکید بر این نکته که آقای معلمی هر چه داشت را به خدا تقدیم کرد ادامه داد: این خدمات معنوی است که او را همیشه ماندگار و جاودانه خواهد کرد.

حسن زاده اذعان کرد: تجلیل از مرحوم حبیب‌الله معلمی تقدیر از یک شاعر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

انتهای پیام/72010/ی30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول