اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

کشور به سیستم صیانتی قوی نیاز دارد / هر کس لیاقت وزیر شدن ندارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خطاب به رئیس جمهور منتخب گفت: کشور ما امروز به سیستم صیانتی قوی نیاز دارد تا جلوی رانت، فساد اداری و رشوه و ... گرفته شود.

کشور به سیستم صیانتی قوی نیاز دارد / هر کس لیاقت وزیر شدن ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: حیات و مرگ یک جامعه دست قاضی است و قلم اوست که می‌ تواند برکت الهی را نازل کند و یا زمینه یک ذلت و تحقیر واقعی را در جامعه فراهم بیاورد.

وی با اشاره به حساسیت قضاوت و صدور رای از دیدگاه مکتب اسلام خاطرنشان کرد: مطالبات حقیقی مردم از دستگاه قضایی سه چیز است که در گام اول عدالت اجتماعی برقرار شده و در گام بعدی فصل خصومت شود و در وهله سوم نیز سلامت دستگاه‌ قضایی مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: اگر عدالت که حیات جامعه و صدور احکام اسلامی است نادیده گرفته شود فساد در جامعه رشد کرده و تبعیض بیداد خواهد کرد.

عاملی خطاب به رئیس جمهور منتخب گفت: کشور ما برای بقای حیات خود به یک سیستم نظام‌مند صیانتی احتیاج دارد تا زمینه فساد و تباهی از بین برود.

وی عنوان کرد: با برخورد موقعی و موضعی مشکلات و دغدغه‌ها برطرف نمی‌شود بلکه باید سیستم و قانونی حاکم شود تا منفذ و گلوگاه‌های فساد مسدود شود.

نماینده ولی فقیه در استان به ایام تعیین کابینه از سوی رئیس جمهور منتخب اشاره کرد و بیان داشت: رئیس جمهور منتخب باید صلاحیت افراد را در انتخاب خود مدنظر داشته باشد چرا که هر کس لیاقت وزارت و صدارت را ندارد.

عاملی افزود: در سایه همکاری و تعامل سه قوه مجریه، قضاییه و مقننه است که بسیاری از معضلات برطرف می‌شود وگرنه با دعوا و نزاع قوا که در ماه‌های گذشته شاهد آن بودیم هیچ چیز حل شدنی نیست.

استکبار به خون روحانیت تشنه است

وی با اشاره به حادثه تلخ و تاسف‌بار تابستان سال 60 تصریح کرد: در این سال با برکناری بنی‌صدر در 6 تیر ماه رهبر فرزانه انقلاب مورد سوء قصد قرار گرفت و یک روز بعد در 7 تیر ماه حزب جمهوری مورد طمع دشمن قرار گرفت و با انفجاری که در این مکان رخ داد شهید بهشتی و 72 تن از یاران خوش‌فکر امام راحل و ملت به شهادت رسیدند.

خطیب جمعه شهر اردبیل ادامه داد: در همین سال و در تابستان رئیس جمهور و نخست‌ وزیر کشورمان ترور شدند که همه این حوادث نشان می‌دهد دشمن با حقیقت انقلاب در ستیز است.

عاملی گفت: همه این جریانات از سویی دیگر نشان داد که نظام استکباری به خون روحانیون تشنه است چرا که با به شهادت رساندن آیت‌الله دستغیب، سعیدی، مدرس، شیخ فصل‌الله نوری و ... در طول تاریخ نشان دادند که از روشنگری‌های روحانیون در ترس و واهمه هستند.

عاملی با انتقاد از جامعه اروپایی و آمریکایی در خارج کردن منافقان از لیست تروریست‌ها تاکید کرد: غرب که ادعای برخورد با تروریسم را دارد امروز حامی منافقانی است که خون صدها انسان بی‌گناه را ریخته‌اند و به هیچ کس رحم نکرده‌اند.

اردبیل رتبه اول اهدای عضو کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در هفته گذشته دو نفر از هموطنانمان که دچار مرگ مغزی شده بودند با رضایت خانواده‌هایشان اعضای آنها به بیماران نیازمند بخشیده شد تا بتوانند حیات آنها را احیا کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: استان اردبیل در اهدای عضو رتبه اول کشور را دارد و از هموطنان و انسان‌های خیر‌خواه انتظار می‌رود با دریافت کارت اهدای عضو در این کار حسنه مشارکت کنند.

جهان اسلام در آتش سلفی‌ها و فتنه وهابیت می‌سوزد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در ادامه خطبه‌های نماز با اشاره به اقدامات و فتنه‌گری‌های سلفی‌ها و وهابیت در عالم اسلام خاطرنشان کرد: تفکر آنها تفکر جدایی و ایجاد نفاق در بین سنی‌ها و شیعه‌هاست به طوری که در هفته گذشته در کشور مصر یکی از علمای شیعه را مثله کردند و لیستی را منتشر کردند که هدفشان ترور بزرگان شیعه است.

وی ابراز داشت: آنها امروز در عراق، سوریه، مصر، پاکستان، افغانستان در‌صدد آشفته نشان دادن جهان اسلام هستند و باید در مقابل این هجمه‌ها به هوش بود.

امام جمعه اردبیل خطاب به دولت مصر گفت: دولت مصر اگر جلوی فعالیت سلفی‌‌ها را نگیرد آتش آن اخوان‌المسلمین را نیز در ‌بر‌می‌گیرد چرا که اخیرا‌ً در جنوب ایران در 22 صفحه سلفی‌ها جزوه‌ای را منتشر کرده‌اند که ثابت می‌کند که آنها حتی اخوان‌المسلمین را نیز تکویر کرده‌اند.

عاملی: آنها حتی اخوان‌المسلمین و قبطی‌ها را نیز کافر می‌خوانند و در‌صدد کشتن آنها هستند در حالی که با اندیشه صهیونیسم و دولت غاصب سرزمین اشغالی هیچ کاری ندارند به طوری که در جنگ با بشار اسد با این رژیم هم پیمان شده‌اند.

وی با اشاره به تفسیر‌های غلط آنها از آیات قرآن کریم و صدور احکامی متناقض از سوی بنیانگذاران سعودی افزود: مگر سرزمین فلسطین خاک اجدادی سعودی‌هاست که آن را به یهود ببخشند و یا رژیم صهیونیستی را مشروع بخوانند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: دل نبی مکرم اسلام از این همه خونریزی و جهالت خون است به طوری که غربی‌ها نیز به خود جرات می‌دهند در برابر این اهانت‌ها و زیر‌پا گذاشتن ارزش‌های اسلامی به فکر انتقام گرفتن از مسلمانان باشند و آنها را تضعیف کنند.

عاملی گفت: در حالی که تحقیقات نشان می‌داد قرن 21 قرن تسخیر اسلام در اروپا است اما امروز به هر شیوه‌ای می‌خواهند چهره اسلام را نامطلوب جلوه دهند و امروز در برابر این همه جهالت و زشت‌کاری پیامبر گرامی اسلام ندای یاری می‌دهد.

وی به ادعای وهابیت و سلفی‌ها در کشتن شیعیان اشاره کرد و ادامه داد: ما سخن حضرت زینب (س) به یزید را خطاب به این جاهلان می‌گوییم که به ولایت اهل بیت افتخار می‌کنیم و تلاش مذبوحانه همه شما جز خفت و خواری هیچ چیز به دنبال ندارد.

منع‌کنندگان زکات در ردیف مشرکان وارد محشر می‌شوند

خطیب جمعه شهر اردبیل به موسم زکات اشاره کرد و اذعان داشت: معضل بزرگ دنیا فقر است و این فقر را می‌توان با حکم الهی زکات ریشه‌کن کرد.

عاملی با اشاره به تاثیرات زکات یادآور شد: اگر مردم زکات بدهند حتی یک فقیر مسلمان یافت نمی‌شود چرا که قرآن کریم 32 بار از جایگاه و عظمت زکات سخن به میان آورده است.

وی خاطرنشان کرد: آنهایی که زکات را منع می‌کنند در ردیف مشرکان در روز قیامت حاضر می‌شوند در حالی که به حرمت پرداخت‌کنندگان زکات خداوند دفع بلا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در پایان سخنان خود        گفت: اگر در جامعه پرداخت زکات و دیگر احکام و حدود اسلامی و شرعی به معنای واقعی رعایت شود و حقوق واجبه ادا شود جامعه در کمال امنیت و سلامت خواهد بود.

انتهای پیام/62001/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول