اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری گیلان خبر داد

صدور کشاورز کارت در گیلان

رئیس پارک علم و فناوری گیلان از صدور کشاورز کارت به منظور استفاده از خدمات کشاورزی برای کشاورزان در این استان خبر داد.

صدور کشاورز کارت در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید متقی‌طلب عصر امروز در جلسه کمیته فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به شناسایی سرویس‌های مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: قبض‌های آب، برق، گاز، عوارض شهرداری، صدور پروانه بهداشتی کارخانه‌ها و صدور مدارک تحصیلی دانشگاه‌های گیلان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی به تشکیل زیرگروه کمیته سلامت گیلان اشاره کرد و افزود: بیمه‌های خدمات درمانی، کمیته امداد و تامین اجتماعی تجمیع می‌شوند.

متقی‌طلب با بیان اینکه تمام نهادهای جهاد کشاورزی برای ارائه خدمات دولت الکترونیک تجمیع می‌شوند، تصریح کرد: کمیته سلامت و جهاد کشاورزی دولت الکترونیک در استان تشکیل شده است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان از الکترونیکی شدن سامانه مدیریت بیمارستانی در استان خبر داد و بیان کرد: سی‌تی‌اسکن و ام‌آر‌آی بیماران به طور مستقیم به نمایشگر پزشکان انتقال داده می‌شود و این امر در کاهش هزینه‌های بیماران تاثیرگذار است.

*سامانه مدیریتی بیمارستان‌های لنگرود و صومعه‌سرا الکترونیکی می‌شود

وی هزینه فیلم سی‌تی‌اسکن و ام‌آر‌آی هر بیمارستان را ماهانه 5 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بیمارستان‌های امینی لنگرود و صومعه‌سرا الکترونیکی می‌شوند.

متقی‌طلب با اشاره به وجود 11 بیمارستان دولتی در گیلان، خاطرنشان کرد: سیستم اچ‌آی‌اس در پنج بیمارستان استان اجرا شده و بیمارستان‌های لنگرود و صومعه‌سرا در گام نخست آغاز این طرح هستند ضمن اینکه سیستم اچ‌آی‌اس در شش بیمارستان دیگر قابل اجرا است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان تعویض دفترچه بیمه سلامت ایرانیان را از جمله برنامه‌های دولت الکترونیک عنوان کرد و یادآور شد: طرح الکترونیکی شدن کسب و کار در استان آماده شده است.

وی با اشاره به سه پروژه در حال اجرای دولت الکترونیک در گیلان، اظهار کرد: دستگاه‌های مربوطه برای تجمیع قبض‌های آب‌،برق و گاز در حال تلاش هستند و امیدواریم این امر قبل از تغییر دولت انجام شود.

*سامانه الکترونیکی شهرداری رشت آماده ارائه خدمات است

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: ارائه سرویس مالیات بر نقل و انتقال خودرو و عوارض مالیاتی آماده اجرایی شدن در استان است.

سیده ربابه سیدی از آماده شدن سامانه الکترونیکی خدمات شهرداری رشت خبر داد و بیان کرد: خدمات شهرداری پس از تشکیل شورای شهر از طریق پیشخوان‌های دولت الکترونیک قابل ارائه به شهروندان است.

انتهای پیام/84001/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول