اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان قم خبر داد

رونمایی از کارت الکترونیک جوان در قم

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم گفت: در جشن بزرگ «جوان و خلق حماسه سیاسی» در قم از کارت الکترونیک جوان رونمایی می‌شود.

رونمایی از کارت الکترونیک جوان در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، روح‌الله رمضانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری جشن جوانان که در دفتر مجمع عاشقان حضرت محسن (ع) در قم برگزار شد، با اشاره به میلاد حضرت علی اکبر(ع) و هفته جوان اظهار کرد: امسال هم برنامه‌های متنوعی توسط تشکل‌های مختلف به همین منظور پیش‌بینی شده‌اند.

وی افزود: 28 خردادماه با عنوان «حماسه حضور جوانان در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی» نامگذاری شده و روزهای دیگر هفته جوان نیز هر یک به تناسب شرایط و اهداف موجود دارای اسامی مختلفی هستند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه 30 عنوان برنامه و فعالیت در دستور کار این اداره کل قرار دارد، گفت: برگزاری مراسم‌ها، جشن‌ها و همایش‌هایی به منظور تجلیل از جوانان موفق از جمله این برنامه‌ها هستند که با مراسم غبارروبی از گلزار شهدا و دیدار با خانواده‌های شهدا در قم آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: ختم دسته جمعی قرآن نیز با حضور میلیون‌ها جوان همزمان با سراسر کشور در قم از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد.

رمضانی از دیدار جوانان موفق قمی با امام جمعه قم طی هفته جوان خبر داد و تصریح کرد: توزیع محصولات فرهنگی در اماکن ورزشی، محصولات ورزشی میان سمن‌های جوان، دیدار با مراجع عظام تقلید، برگزاری همایش «جوانان و خانواده»، همایش جوان انقلابی، مراسم پیاده‌روی میعاد جوانان با شهدا و بازدید جوانان از دستاوردهای انقلاب در سطح استان از دیگر برنامه‌ها محسوب می‌شوند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه پورتال فرهنگی جوانان نیز در حال آماده‌سازی است، گفت: این پایگاه اطلاع‌رسانی در خدمت فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در اماکن ورزشی خواهد بود.

وی برنامه‌های تفریحی طی هفته جوان را مورد توجه قرار داد و افزود: این کار با همکاری مجمع عاشقان حضرت حسن (ع) صورت می‌گیرد و در این زمینه با برخی اماکن ورزشی مانند استخرها قرارداد منعقد شده است.

رمضانی از برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع) همزمان با سراسر کشور در قم خبر داد و اضافه کرد: این جشنواره در 15 محور در زمینه‌های مختلف موضوعی برگزار می‌شود و طی آن از جوانان برتر استان تجلیل خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: جشن خلق حماسه سیاسی جوانان نیز 31 خردادماه برگزار خواهد شد و طی آن از کارت الکترونیک جوان برای نخستین بار در سطح کشور رونمایی خواهد شد.

وی افزود: در نظر داریم خدماتی که دستگاه‌های دولتی به جوانان ارائه می‌کنند از طریق این کارت صورت گیرد؛ ضمن اینکه برنامه‌ریزی و ساماندهی اوقات فراغت جوانان نیز با استفاده از اطلاعات این کارت تحقق می‌یابد.

رمضانی با اشاره به افتخاراتی که جوانان قمی طی سال گذشته کسب کرده‌اند، گفت: جشنواره حضرت علی اکبر (ع) در سال 91 شاهد حضور 10 جوان قمی برتر بود؛ کشاورزی و روستایی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، هنرهای نمایشی، بازیگری، کارگردانی، ادبیات و شعر و قرآن از جمله رشته‌هایی بودند که جوانان قمی در آنها حائز رتبه‌های برتر شدند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزاری جشنواره اتفاق را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در این جشنواره از بین پنج تشکل برتر کشور در سال 91 استان قم دو نماینده در میان برترین‌ها داشت.

انتهای پیام/78004/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول