اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل سازمان ثبت اسناد:

8 میلیون خدمت الکترونیکی از سوی ثبت اسناد به مردم ارائه شد

رئیس کل سازمان ثبت اسناد گفت: سال گذشته با استفاده از سیستم‌های نوین، بیش از 8 میلیون خدمت از سوی ثبت اسناد به مردم ارائه شد.

8 میلیون خدمت الکترونیکی از سوی ثبت اسناد به مردم ارائه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، احمد تویسرکانی، ظهر امروز در نشستی خبری با حضور رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار داشت: سیستم قضایی ایران، سیستمی منحصربه‌فرد است و تحولات و پیشرفت‌های اساسی داشته است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از سیستم‌های قضایی دنیا عمر صدها ساله دارند اما هنوز با نقایص و مشکلاتی روبه‌رو هستند، عنوان کرد: با وجود اینکه عمر سیستم قضایی کشور حدود 33 سال است، مشکلات بسیار کمتری را شاهد هستیم.

تویسرکانی تصریح کرد: طبیعی است که اگر گرفتار معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشیم، سرریز این ناهنجاری‌ها در قالب پرونده‌های قضایی نمود پیدا می‌کند.

وی همچنین یادآور شد: امکانات دستگاه قضایی اکنون متناسب با تقاضا نیست اما اگر با واقع نگری و انصاف به سیستم قضایی نگاه شود، مشخص است که نسبت به آنچه که مبدا و منشا تولید این پرونده‌هاست، سیستم قضایی زحمات بسیاری را متحمل شده است.

تویسرکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اسناد ثبت شده در کل کشور اظهار داشت: در مجموع 2.7 درصد از کل اسناد صادره کشور، 1.3 درصد از ازدواج‌های کشور، هفت دهم درصد از طلاق‌ها، 1.1 درصد از کل معاملات و 1.6 درصد از کل شرکت‌های تجاری ثبت شده در کشور متعلق به استان یزد است.

وی با اشاره به خدمات سازمان ثبت اسناد در سطح کشور عنوان کرد: مکانیزه کردن فرآیند ثبت اسناد، تبدیل اسناد منگوله‌دار به اسناد ماشینی و تک برگ و ... از جمله اقداماتی است که آثار مثبتی را در حوزه دعاوی ایجاد کرده است.

تویسرکانی تصریح کرد: اغلب امور امروز به صورت مکانیزه انجام می‌شود و در حال حاضر 10 سامانه الکترونیکی به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی یادآور شد: سال گذشته 8 میلیون خدمت الکترونیکی به مردم ارائه شده که بخشی از آن مربوط به استان یزد است.

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور خاطرنشان کرد: همه تلاش ما، کاهش مراجعات مردم و مکانیزه کردن امور است زیرا معتقدیم با این اقدام هم هزینه‌های تحمیل شده به مردم به دنبال رفت و آمدهای مکرر کاهش می‌یابد و شاهد ارتقا سلامت اداری خواهیم بود.

وی تصریح کرد: سیاست دستگاه قضایی در حال حاضر استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین است.

تویسرکانی در همین راستا عنوان کرد: از مجموع 25 میلیون برگ سند پلاک ثبتی در کشور، تاکنون 5میلیون سند جدید به مردم ارائه شده است.

وی همچنین در مورد تغییر و بهبود وضعیت ساختمان ثبت اسناد استان یزد اظهار داشت: رایزنی‌هایی با استاندار یزد انجام شده و مقرر شد تا با کمک استانداری، مشکل ساختمان این اداره در استان یزد برطرف شود.

تویسرکانی تصریح کرد: البته با توجه به اینکه به دنبال الکترونیکی شدن خدمات هستیم، فضای بزرگ در آینده برای ثبت اسناد کارآمد نخواهد بود اما از آنجا که فراهم کردن این زیرساخت‌ها زمان‌بر است، به زودی تصمیماتی در مورد بهبود وضعیت ساختمان اداری ثبت اسناد استان یزد اتخاذ خواهد شد.

تویسرکانی در این نشست به همراه رئیس کل دادگستری استان یزد به سئوالات خبرنگاران در حوزه‌های ثبتی پاسخ داد.

انتهای پیام/2464/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول