اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی فهرج هشدار داد

گسترش عارضه خشکیدگی خرما به دلیل گرمای بی‌سابقه

مدیر جهادکشاورزی فهرج با توجه به گرمای بی‌سابقه در این شهرستان در زمینه گسترش عرضه خشکیدگی خوشه‌های خرما در بین محصول سال جاری کشاورزان هشدار داد.

گسترش عارضه خشکیدگی خرما به دلیل گرمای بی‌سابقه

علی دریجانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فهرج با اشاره به گرمای بی‌سابقه 49 تا 50 درجه در این شهرستان اظهار داشت: گرمای بی‌سابقه در فهرج می‌تواند، امسال عرضه خشکیدگی خوشه‌های خرما را در سطح وسیعی از این شهرستان افزایش دهد.

وی از کشاورزان خواست با به کار بستن توصیه‌های کشاورزی به میزان قابل توجهی از عارضه خشکیدگی خوشه‌های خرما جلوگیری کنند.

دریجانی بیان داشت: کشاورزان در زمان خوشه‌بندی نخل‌های خرما هرس درختان را به حداقل برسانند تا سایه‌اندازی بر روی خوشه‌های درخت باشد و از تابش مستقیم نور خورشید بر محصول خرما جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: کشاورزان دور آبیاری را به حداقل رسانده و سعی کنند، زمان آبیاری نخل‌ها را به شب یا وقتی هوا خنک است، موکول کنند.

وی بر استفاده از کودهای پتاس برای نخیلات تاکید کرد و گفت: این امر کمک خوبی برای جلوگیری از عارضه خشکیدگی خوشه‌های درختان می‌کند.

دریجانی استفاده از پوشش حصیری مناسب از شاخه برگ درختان بر روی خوشه‌ها را توصیه کرد و از کشاورزان خواست، زمان خوشه‌بندی تناسب لازم بین خوشه‌ها و برگ درختان رعایت شود.

انتهای پیام/80013/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول