اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد

صادرات 14 هزار تن خرما از استان بوشهر

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از صادرات 14 هزار تن خرما از استان بوشهر خبر داد.

صادرات 14 هزار تن خرما از استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، عبدالرسول بهنام‌راد ظهر امروز در بازدید از واحدهای بسته‌بندی خرما در دشتستان اظهار داشت: دشتستان از مهم‌ترین شهرستان‌های کشور در تولید خرماست و بخش عمده‌ای از خرمای استان و کشور را تامین می‌کند.

وی افزود: تلاش برای بهبود وضعیت فروش خرما و رضایت‌مندی نخلداران از دغدغه‌های مسئولان جهاد کشاورزی استان بوشهر است و در این مسیر باید تلاش بیشتر و مؤثرتری کنیم.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: توسعه صنایع بسته‌بندی و همچنین توسعه صنایع تبدیلی خرما مورد توجه و تاکید مسئولان استان قرار دارد و در چند سال اخیر اقدامات قابل توجهی در این عرصه صورت گرفته است.

بهنام‌راد تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 18 واحد صنعتی بسته‌بندی خرما در امر صادرات خرما فعال هستند و خرمای باکیفیت و مرغوب را به کشورهای مختلف صادر می‌کنند.

وی از صادرات 14 هزار تن خرما از استان بوشهر خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از 13 هزار و 985 تن خرما توسط 18 واحد بسته‌بندی خرما، بسته‌بندی و به سایر کشورها صادر شده است.

بهنام‌راد بیان کرد: بیشتر ارقام خرماهای صادراتی از نوع کبکاب بوده و این میزان خرما به ارزش 16.6 میلیون دلار صادر شده است.

وی اضافه کرد: مقصد عمده خرمای صادراتی روسیه، کشورهای آسیای میانه، اوکراین و بخشی نیز به کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: تلاش برای افزایش کیفیت خرمای صادراتی و پیدا کردن بازارهای هدف از جمله اولویت‌های جهاد کشاورزی استان بوشهر است.

انتهای پیام/2452/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول