اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج سازندگی گرمی:

مجاهدت بسیجیان در سنگر سازندگی کمتر از جنگ نیست

رئیس بسیج سازندگی شهرستان گرمی گفت: مشارکت بسیجیان در سنگر سازندگی و حرکت رو به توسعه کشور کمتر از مجاهدت در جبهه‌های جنگ نیست.

مجاهدت بسیجیان در سنگر سازندگی کمتر از جنگ نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نعمت شاکری صبح امروز در مراسم آغازین طرح هجرت سه در این شهر اظهار داشت: آنهایی که مأموریت بسیج را در جنگ و حضور در جبهه‌های حق علیه باطل خلاصه می‌کنند امروز باید نظاره‌گر حضور مقتدرانه بسیج در سنگر عمران و سازندگی باشند که چگونه با تمام توان، بضاعت و تلاش سعی کردند در این سنگر آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نمایش بگذارند.

وی تصریح کرد: امروز بسیجیان ما به ویژه جوانان و نوجوانان دریا دل در طرح‌های مختلف مشارکت دارند که شامل مرمت، رنگ‌آمیزی، بهسازی و زیباسازی فضاهای آموزشی،‌ ساخت خانه برای محرومان، پرداختن به کارهای عام‌المنفعه و برخی دیگر از اقدامات اساسی و زیربنایی در حوزه خدمات‌رسانی است.

شاکری خاطر نشان کرد: بخشی از ساعات حضور نوجوانان و جوانان در این طرح متوجه کلاس‌های عقیدتی، احکام، اخلاق و فعالیت‌های ورزشی،‌ قرآنی است که به شکل فراگیر انجام می‌شود.

این مسئول هدف از اجرای طرح هجرت سه را تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با مشارکت در مرمت و بهسازی مدارس و خدمت‌رسانی به محرومان و ساکنان مناطق روستایی اعلام کرد.

وی از مشارکت 30 درصدی شرکت‌کنندگان در این طرح در طرح‌های زیربنایی و عمران و آبادانی یاد کرد و ادامه داد: ‌بخش عظیمی از شرکت‌کنندگان در این طرح را خواهران بسیجی تشکیل می‌دهند که فرصت یافتند با حضور در مناطق روستایی به افراد بیسواد درس یاد داده و در حوزه قرآن‌خوانی و آشنایی آنها با احکام اسلامی فعالیت جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس بسیج سازندگی گرمی یادآور شد: ‌تقویت و خودباوری در بین جوانان، شناسایی، هدایت و به کارگیری قابلیت‌ها و توانمندی‌ها و تجربیات دانش‌آموزان از اهداف روشن و تبیین شده در این حوزه است.

شاکری در ادامه گفت: ما در این طرح دانش‌آموزان را با مبانی ارزشی مختلف آشنا می‌کنیم و سعی داریم در حرکتی رو به جلو با پر کردن اوقات فراغت آنها از توانمندی و شور و نشاط دانش‌آموزان در آشنایی بیشتر با مفاهیم جهادی و علمی استفاده کنیم.

معاون آموزش و پرورش شهرستان گرمی نیز افزود: در تابستان امسال بیش از 400 دانش‌آموز این شهرستان در طرح هجرت سه مشارکت می‌کنند.

محمود فلاح اجرای این طرح را حرکت مثبت در همگرایی، غنابخشی به اوقات فراغت و تعالی فکری دانش‌آموزان توصیف کرد.

وی در پایان تصریح کرد: این طرح علاوه بر فراهم کردن اوقات مفید برای دانش‌آموزان، در حرفه‌آموزی و به ثمر نشستن استعدادهای کاری نوجوانان و جوانان نیز مؤثر و مفید است.

انتهای پیام/62003/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول