اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

کوتاهی در اجرای عدالت هویت دستگاه قضا را زیر سئوال می‌برد

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: کوتاهی در اجرای عدالت ماهیت و اصالت حقیقی دستگاه قضا را زیر سئوال می‌برد چرا که قوه قضائیه با اجرای عدالت شناخته شده است.

کوتاهی در اجرای عدالت هویت دستگاه قضا را زیر سئوال می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری صبح امروز در دویست و هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر اردبیل با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش در پاسداری از نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: حیات طیبه انقلاب اسلامی با گذشت سه دهه قدر چنین شخصیت‌ها و بزرگان ارزشمند را می‌داند چرا که با تأثیرگذاری آنها بوده است که جمهوری اسلامی ایران امروز به ثبات، اقتدار و عظمت واقعی دست پیدا کرده است.

وی تصریح کرد:‌ در سایه مجاهدت و جانفشانی این شهدای گران‌سنگ دستگاه قضایی و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در تمام حوزه‌ها تأثیرگذار بوده و در بین ملل مختلف به الگوی شاخص و برتر تبدیل شده است.

سرداری خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی به عنوان حساس‌ترین قوه نظام جمهوری اسلامی ایران در انجام وظیفه قانونی و عمل به حدود و شریعت اسلامی بیش از هر زمان دیگر رسالتی خطیر دارد چرا که مردم امروز دوست دارند در پناه عدالت و امنیت زندگی کنند که زیرساخت آن را دستگاه انتظامی و قضایی برقرار می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: اگر دستگاه قضایی در برقراری امنیت و اجرای عدالت با مشکلی روبه‌رو شود قطعاً باور و اعتماد مردم آسیب می‌بیند و نظام جمهوری اسلامی ایران نیز تضعیف می‌شود.

وی بیان کرد: شهید بهشتی تحقق آرمان عدالت و اجرای حدود اسلامی در جامعه را همیشه مد نظر و مشق فرا روی خود قرار داده بود چرا که این مطالبه حقیقی مردم ایران بعد از گذشت قرن‌ها حاکمیت و استیلای شاه‌ها بر این سرزمین بود که دیگر نمی‌خواستند تبعیض‌ها را بپذیرند.

رئیس شورای شهر اردبیل یادآور شد:‌ هرگونه کوتاهی در اجرای عدالت و ساری و جاری شدن احکام اسلامی در دادگاه صالحه زمینه‌ساز تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران است و دستگاه قضایی وظیفه دارد این رکن رکین را همیشه مد نظر قرار دهد.

سرداری در ادامه گفت: حقیقت پاسداشت جمهوری اسلامی ایران اجرای عدالت و حرکت در این مسیر است و امروز شاهد آن هستیم که آرمان شهید بهشتی در دستگاه قضایی به ثمر نشسته و تمام ارکان این دستگاه با اهمیت ملزم به رعایت عدایت، حدود و ثغور شرعی و اسلامی هستند.

وی افزود: شهید بهشتی با مجاهدت تمام به رغم کارشکنی‌ها و شیطنت‌های داخلی و خارجی صبورانه و مظلومانه آرمانخواهی بزرگ دستگاه قضایی را که همان عدالت می‌باشد در تمام شئون این دستگاه ساری و جاری کرد و امروز بر همین مبنا دستگاه قضایی تلاش پیگیرانه‌ای را آغاز کرده است تا این آرمان برای همیشه ساری و جاری باشد.

سرداری یاد و خاطره شهدای والامقام هفت تیر را گرامی داشت و تصریح کرد: شهید بهشتی و 72 تن از یارانش مورد هجمه سنگین جریان کوردل نفاق قرار گرفتند و با شهادت این بزرگان فداکار ماهیت این جریان‌های الحادی مشخص و معلوم شد.

مجوز شورای شهر برای فروش پنج واحد آپارتمان شورا و شهرداری در سرعین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه شورای شهر اردبیل با پیشنهاد شهرداری و تصویب اعضای شورای شهر قرار شد آپارتمان شهرداری و شورای شهر اردبیل واقع در شهر توریستی سرعین که پنج باب می‌باشد به فروش رسیده تا مشکلات ناشی از نگهداری و مراقبت فصلی از آن به حداقل برسد تا در صورت نیاز و حضور میهمانان شورای شهر و شهرداری از هتل‌ها و مراکز اقامتی اجاره‌ای استفاده کنند.

در این جلسه همچنین شش مورد نامگذاری معابر، خیابان‌ها و کوچه‌های شهر اردبیل مصوب شورای نامگذاری به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

انتهای پیام/62004‌/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول