اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در قزوین:

دستگاه قضایی مهم‌ترین دستگاه در نظام اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه دستگاه قضایی در نظام اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: دستگاه قضایی در نظام مقدس اسلامی یکی از مهم‌ترین دستگا‌ه‌ها به حساب آمده و نیز یکی از سه قوه مهم در کشور ما است.

دستگاه قضایی مهم‌ترین دستگاه در نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین عصر امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه در دیدار با جمعی از مدیران، قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان قزوین که در سالن اجتماعات شهید باریک‌بین برگزار شد، اظهار کرد: قضا یک حکم الهی است و زمانی که قاضی در جایی به کار قضاوت می‌پردازد، خلیفه خداوند متعال به شمار می‌رود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قضاوت کار مهم و حساسی است، عنوان کرد: برای یک قاضی باید طرفین دعوی یکسان باشند، چراکه در آیات قرآن و روایات ائمه اطهار (ع) نیز سفارشات زیادی به بی‌طرف بودن قاضی در امر قضاوت شده است.

باریک‌بین اضافه کرد: اگر انسان نتواند به حق حکم کند، قطع یقین با مشکلات زیادی در دنیا و آخرت رو‌به‌رو می‌شود.

وی خطاب به قضات افزود: شما که کار قضاوت را برعهده گرفته‌اید، باید بدانید که کار سنگین و سختی را متقبل شده‌اید، اما این کار در کنار سختی‌ها و حساسیت‌هایی که دارد در نزد خداوند متعال نیز دارای اجر و ثواب فراوانی است.

امام جمعه قزوین با اشاره به با اهمیت بودن اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضایی گفت: امروز مردم ما از نظر مالی و جانی به دستگاه قضایی اطمینان و اعتماد کامل دارند، بنابراین اگر به هر دلیلی اعتماد مردم از دستگاه قضایی سلب شود و احساس کنند به آن‌ها ظلم می‌شود، نسبت به نظام بدبین می‌شوند.

باریک‌بین ضمن تأکید بر احترام و تکریم ارباب رجوع از طرف کارکنان دستگاه قضایی بیان کرد: کارکنانی که در دستگاه قضایی فعالیت دارند، باید دقت داشته باشند که شخصیت و کرامت مراجعان حفظ شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش و فعالیت مدیرکل دادگستری استان، دادستان، قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان قزوین عنوان کرد: باید از تلاش‌های ارزشمند مدیران و مسئولان دستگاه قضایی استان قزوین قدردانی کرد و امیدوارم فعالیت‌های مخلصانه و اثرگذار آن‌ها بیش از پیش در استان تداوم یابد.

مدیرکل دادگستری استان قزوین نیز با اشاره به فعالیت‌های این اداره‌کل در استان بیان کرد: در هفته قوه قضاییه باید یاد و خاطره شهدای هفتم تیر را گرامی داشته و به ارواح پاک همه شهدا درود فرستیم.

جمال انصاری افزود: تحول‌آفرینی در دستگاه قضایی و پاسخگویی به مطالبات مردم نیازمند سیاست‌های مدبرانه است.

این مسئول تصریح کرد: در دادگستری استان قزوین به دنبال این مهم هستیم که بتوانیم به تمام شاخص‌هایی که در مطالبات مردم وجود دارد، پاسخ دهیم.

انتهای پیام/77010/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول