اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی خبر داد

افزایش 20 هزار جلدی کتاب در مدارس علمیه آذربایجان غربی

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی گفت: 20 هزار جلد کتاب در سال تحصیلی 92-91 به کتابخانه‌های مدارس علمیه مناطق مختلف استان اضافه شده است.

افزایش 20 هزار جلدی کتاب در مدارس علمیه آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام حبیب مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: 20 هزار جلد کتاب در سال تحصیلی 92-91 به کتابخانه‌های مدارس علمیه استان اضافه شد.

وی به لزوم غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ای حوزه‌های علمیه،  اشاره کرد و افزود: در راستای توسعه و گسترش فرهنگ پژوهش و تحقیق و به منظور تقویت بنیه علمی طلاب، لازم است نسبت به غنی‌سازی منابع مطالعاتی کتابخانه‌های مدارس علمیه استان، اقدام شود.

مقدم از توجه بیش از پیش به تجهیز و افزایش منابع کتابخانه‌ای حوزه‌های علمیه در سال‌های اخیر، خبر داد و گفت: به دنبال تقویت کمی و کیفی منابع کتابخانه‌ای، در سال تحصیلی جاری 20 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مدارس علمیه استان اضافه شده است.

وی با اعلام اینکه همه مدارس علمیه استان کتابخانه دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هشت کتابخانه در حوزه‌های علمیه استان، با منابع غنی پذیرای محققان و پژوهشگران عرصه دین و اندیشه هستند.

مقدم تصریح کرد: سه کتابخانه‌ مدارس علمیه ارومیه، خوی و میاندوآب از کتابخانه‌های بزرگ کشور محسوب می‌شوند، در این میان منابع کتابخانه‌ای مدارس علمیه ارومیه و خوی از قدمت بالایی برخوردار است به طوری که از کتابخانه‌های غنی کشور قلمداد می‌شود.

وی با اظهار خرسندی از وضعیت مطلوب منابع مطالعاتی کتابخانه‌های مدارس علمیه استان، تصریح کرد: صدها جلد کتاب خطی و بسیاری از کتاب‌های تک نسخه‌ای دنیا، در برخی از این کتابخانه‌های استان وجود دارد، این موضوع حاکی از منابع غنی کتب موجود در این کتابخانه‌ها است.

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: علاوه بر طلاب حوزه‌های علمیه، امکان بهره‌مندی سایر دانشجویان و علاقمندان از منابع موجود در این کتابخانه‌ها، برای پژوهش و تحقیق فراهم شده است و هیچ‌ محدودیتی از این بابت وجود ندارد.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول