اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی خبر داد

کاهش تعطیلات تابستانی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی به یک ماه

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی گفت: تعطیلات تابستانی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی از سال جاری سه ماه نیست و این تعطیلات به یک ماه کاهش می‌یابد.

کاهش تعطیلات تابستانی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی به یک ماه

حجت‌الاسلام حبیب مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن تاکید بر استمرار علم‌آموزی و تحصیل طلاب حوزه‌های علمیه در  همه ایام سال، اظهار داشت: با توجه به شرایط مناسب جوی آذربایجان غربی نسبت به سایر استان‌ها، از سال جاری تعطیلات تابستانی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی از سه ماه به یک ماه کاهش می‌یابد.

وی به شرایط آب و هوایی مناسب آذربایجان غربی نسبت به سایر استان‌ها نظیر قم اشاره کرد و افزود: دفتر برنامه‌ریزی حوزه‌های علمیه با برگزاری جلسات متعدد در نهایت به این نتیجه رسید تعطیلی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی در فصول تابستان لازم نیست.

مقدم گفت: تعطیلی حوزه‌ها در برخی از استان‌های کشور به لحاظ شرایط خاص آب و هوایی، امری ضروری است و این در حالی است که چنین ضرورتی در آذربایجان غربی احساس نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه گرمای تابستان آذربایجان غربی در حدی نیست که مانع تحصیل طلاب در این فصل از سال شود، اعلام کرد: برای تسریع در روند تحصیل و استفاده بهینه از زمان در دسترس، از سال جاری تعطیلات تابستانی حوزه‌های علمیه استان از سه ماه به یک ماه کاهش می‌یابد.

مقدم تصریح کرد: به این ترتیب 15 روز پس از پایان سال تحصیلی، دوره تابستانی طلاب آغاز شده است و این دوره تا 15 روز قبل از آغاز سال تحصیلی جدید در مهر ماه، ادامه می‌یابد.

وی با اعلام اینکه امسال نخستین سالی است که چنین طرحی در حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی اجرا می‌شود، اظهار داشت: به این ترتیب طلبه‌های استان می‌توانند از فرصت تابستان برای گذراندن واحدهای درسی خود استفاده کنند.

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی به برگزاری دوره‌هایی برای طلاب حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی در دوره تابستان اشاره کرد و افزود: در این مدت برنامه‌های جانبی دیگری نیز برای طلبه‌ها ارائه می‌شود که برنامه‌ریزی‌های لازم به این منظور صورت گرفته است.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول