اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان:

دلال‌بازی به کشاورزان آسیب زده است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان گفت: دلال‌بازی به کشاورزان آسیب‌زده و واسطه‌ها با خرید نازل محصولات کشاور بیشترین سود را می‌برند.

دلال‌بازی به کشاورزان آسیب زده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد نجفی‌زاده ظهر امروز در سومین گردهمایی تعاونی و تشکل‌های روستایی و کشاورزی استان با رویکرد فرهنگ و مدیریت جهادی اظهار داشت: امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای خدمت به مردم برخی نهادهای انقلابی مثل جهاد سازندگی را تأسیس کرد.

وی ادامه داد: جهاد سازندگی با هدف خدمت به مردم و محرومیت‌زدایی از چهره روستاها شکل گرفت و در مدت کوتاهی در ابتدای تشکیل توانست خدمات ارزشمندی به روستاها و مناطق عشایری ارائه کند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه کشاورزی و دامداری با رویکرد جهادی رونق واقعی خود را می‌یابد تصریح کرد: فرهنگ و مدیریت جهادی باید در کشور برای انجام کارها الگو قرار گیرد.

وی در بخش دیگری به شاخصه‌های جهادگران اشاره کرد و یادآور شد: خدا محوری، ولایت‌محوری که جهادگران همواره تابع ولایت مطلقه فقیه هستند و شاخصه دیگر آنها دینداری و تعهد به مسائل دینی است و با رویکرد مردم‌گرایی کارهای خود را برای محرومیت‌زدایی محرومان انجام می‌دهند.

نجفی‌زاده افزود: دولت برای رونق بیشتر تشکل‌ها باید از آنها حمایت کند تا تشکل‌ها به آرمان‌ها و اهداف اقتصادی و تولیدی خود دست یابند.

وی با بیان اینکه جهادگران در دفاع از ارزش‌ها همیشه خطرات را به جان خریدند بیان داشت: روحیه جهادی، پویایی و انعطاف‌پذیری در مسئولیت‌ها رمز موفقیت جهادگران است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلاتی که دلالان در عرضه تولیدات کشاورزی ایجاد کردند اشاره کرد و یادآور شد: کشاورزان چند ماه در مزرعه کار و تلاش می‌کنند و محصول تولیدی خود را با قیمت نازل در بازار افراد دلال از آنها می‌خرند و واسطه‌هایی که هیچ کاری نکردند بیشترین سود را می‌برند. 

وی اضافه کرد: دولت برای حمایت از کشاورزان باید دست دلالان را قطع کند و متأسفانه ما بعد از گذشت 34 از عمر انقلاب اسلامی هنوز مشکل واسطه‌ها را نتوانستیم حل کنیم.

نجفی‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: در هندوستان یک دامدار با یک رأس دام و تحویل چند لیتر شیر روزانه به کارخانه شیر در آن سهام‌‌دار است اما چرا در ایران اینگونه نیست؟

وی گفت: در ایران میوه‌ای که از درخت چیده می‌شود کیلویی 700 تومان است اما با واسطه‌گری برخی به کیلویی 8 هزار تومان در بازار می‌رسد. 

 مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان در پایان گفت: یکی از راهکارهای مقابله با واسطه‌گری تقویت تشکل‌ها و تعاونی‌های کشاورزی است که کشاورزان محصولات خود را مستقیم در بازار عرضه کنند و سود واقعی نصیب آنها شود.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول