اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

مازندران در 25 شاخص محصولات کشاورزی رتبه برتر دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تحریم‌ها مانع توسعه بخش کشاورزی نشد، گفت: مازندران در 25 شاخص محصولات کشاورزی رتبه برتر کشور را دارد.

مازندران در 25 شاخص محصولات کشاورزی رتبه برتر دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رضا عظیمی بعدازظهر امروز در مراسم تجلیل از برترین‌های بخش کشاورزی در مازندران، اظهار داشت: مازندران در تامین امنیت مواد غدایی کشور جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه مازندران در تولید بیشتر محصولات کشاورزی رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: استان مازندران در 25 شاخص محصولات کشاورزی رتبه اول کشوری را دارد.

این مسئول یکی از مهم‌ترین ارکان پایداری هر نظام را داشتن امنیت غذایی دانست و ادامه داد: بعد از 35 سال تحریم‌هایی که بر علیه نظام جمهوری اسلامی شده است، کشور توانست در تامین امنیت غذایی داخلی موفق باشد.

عظیمی رشد جمعیت، افزایش سرانه مصرف محصولات کشاورزی، کاهش عرصه‌های کشاورزی در کشور را عاملی برای وابستگی محصولات کشاورزی به کشورهای دیگر ندانست و خاطرنشان کرد: کشور ما در صادرات محصولات کشاورزی موفق بوده است.

وی با بیان اینکه مازندران در تولید محصولات کشاورزی باید با کشورهای پیشرفته مقایسه شود، بیان داشت: استان مازندران در تولید محصولات کشاورزی چند سر و گردن بالاتر از متوسط های کشوری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ظرفیت مازندران را در تولید محصولات کشاورزی بالا دانست و اضافه کرد: کشاورزی مازندران باید با برترین‌های کشوری مقایسه شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی کشور نیازمند سرمایه‌گذاری است، اظهار داشت: هنوز سرمایه‌گذاری مناسبی در بخش کشاورزی مازندران صورت نگرفت.

عظیمی استفاده از مهندسی کشاورزی را در توسعه این صنعت مناسب دانست و گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان برای توسعه بخش کشاورزی استفاده شود.

وی به پروژه بزرگ زهکشی در اراضی کشاورزی مازندران اشاره کرد و افزود: این طرح ملی است و طرح آزمایشی آن در فاز نخست از مازندران شروع شد.

عظیمی اجرای زهکشی اراضی کشاورزی در مازندران را یکی از دغدغه‌های مسئولان و کشاورزان دانست و یادآور شد:  در بخش تامین پروژه‌های زیرساختی کشاورزی در مازندران، جهت‌گیری مناسبی شد.

وی با بیان اینکه در بحث صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی باید از ظرفیت‌های موجود استفاده شود، تصریح کرد: شناسایی قابلیت‌های کشاورزی کشور رویکرد موثری برای دستیابی به خودکفایی است.

انتهای پیام/86006/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول