اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مشاوره دانش‌آموزان کرمان:

مشکل اشتغال جوانان از دغدغه‌های مسئولان است

رئیس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانش‌آموزان کرمان گفت: امروزه مشکلات اشتغال و بیکاری جوانان به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم خانواده و مسئولان حکومتی مطرح است.

مشکل اشتغال جوانان از دغدغه‌های مسئولان است

محمود صنعتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: یکی از مهمترین و ضروری‌ترین نیازهای امروز جامعه ما بحث اشتغال نیروی انسانی جوان است، زیرا اشتغال برای ادامه زندگی و بقای جامعه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه اشتغال و رشد اقتصادی یکی از مؤلفه‌های جامعه کارآمد و رشدیافته است، عنوان کرد: اشتغال در سلامت روح و روان فرد و سلامت جامعه نقش مؤثری دارد و امروزه مشکلات اشتغال و بیکاری جوانان به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم خانواده و مسئولان حکومتی مطرح است.

رئیس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانش‌آموزان کرمان افزود: افزایش علاقه چشمگیر جوانان به ادامه تحصیل، رشد جمعیت و کاهش فرصت‌های شغلی نیاز مبرم به نوآوری و ایجاد روشی جدید در حیطه اشتغال را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر کرده است.

صنعتی عنوان کرد: یکی از روش‌های جدید و مؤثر در امر اشتغال بهره‌گیری از برنامه‌های کارآفرینی است و کارآفرینی یکی از نخستین روش‌های مقابله با بحران بیکاری است و علاوه بر کاهش بیکاری موجب توسعه و رشد اجتماعی اقتصادی جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای اصلی و اساسی مدارس به‌ویژه مدارس فنی و حرفه‌ای و کارودانش بحث کار و کارآفرینی است، تصریح کرد: باید در جذب کارآفرین به‌عنوان هنرآموز هنرستان دقت کرد و همچنین بستر رشد دانش‌آموزان را فراهم کنیم تا فرد زمانی از این کانال می‌گذرد در خروجی کار بتواند به‌عنوان یک کارآفرین مطرح باشد.

صنعتی عنوان کرد: مراجعان مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به مراکز مشاوره و مشاوران مدارس فقط دغدغه ادامه تحصیل دارند در صورتی که فردی که در این رشته به تحصیل اشتغال دارد باید به سمت و سویی هدایت شود که خودش به‌عنوان کانال اشتغال برای دیگران باشد.

وی گفت: با هماهنگی و همکاری کمیته اشتغال و انجمن مشاوره ایران دوره آموزشی مهارت کارآفرینی در کرمان در 30 خرداد ماه سال جاری با حضور عبدالله شفیع‌آبادی موسس مشاوره شغلی در ایران و استاد دانشگاه و دبیر کمیته مذکور در جمع کارشناسان مشاوره استان کرمان برگزار شد.

رئیس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانش‌آموزان کرمان ابراز داشت: در این دوره به اهمیت و ضرورت توجه مشاوران مدارس در شناسایی و هدایت دانش‌آموزان کارآفرین به سوی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و پرورش خلاقیت تاکید شده و ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی دیگر در همین زمینه با صاحبان مشاغل و کارآفرینان موفق استان کرمان و مشاوران را ایجاب می‌کند.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول