اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی اصفهان:

هنوز بستر‌های اشتغال معلولان در جامعه فراهم نیست

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: در حال حاضر درصد بالایی از معلولان با مشکل اشتغال مواجه هستند و هنور بستر‌های اشتغال این افراد در سطح جامعه فراهم نیست.

هنوز بستر‌های اشتغال معلولان در جامعه فراهم نیست

منصوره نصر اصفهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مردم و مسئولان نباید تصور کنند که معلولیت محدودیت است، اظهار کرد: چرا که این نوع دیدگاه فرصت زندگی کردن را از معلولان می‌گیرد و معلولان به دلیل این تصورات از حضور در سطح شهر‌ها خود‌داری می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم و مسئولان باید حقوق معلولان را در نظر بگیرند، اضافه کرد: رعایت حقوق معلولان در تمام زمینه‌ها ضرورت دارد، اما در شرایط فعلی حقوق این افراد به میزان بسیاری نادیده گرفته می‌شود.

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه جامعه معلولان برای گذران زندگی خود با هزینه‌های بالایی مواجه هستند، تصریح کرد: اما این افراد برای تأمین هزینه‌های درمانی و روز‌مره خود از منبع درآمد کافی و مناسب برخوردار نیستند.

وی به ضرورت توجه مسئولان برای برطرف شدن این مشکل معلولان اشاره کرد و ادامه داد: همچنین در حال حاضر درصد بالایی از معلولان با مشکل اشتغال مواجه هستند و هنوز بستر‌های اشتغال این افراد در سطح جامعه فراهم نیست.

نصر اصفهانی با بیان اینکه نگاه مسئولان به معلولان باید تغییر کند، تاکید کرد: چرا که معلولان از توانمندی‌های بالایی در بخش‌های مختلف برخوردار هستند و معلولان با حضور در بخش‌های مختلف اجرایی می‌توانند شرایط موجود را بهبود ببخشند.

انتهای پیام/63004/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول