اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

انتظارات اقشار مختلف از منتخب ملت / همیشه پای اشتغال در میان است

اقشار مختلف مردم انتظارات متفاوتی از منتخب ملت دارند، اما نکته یکسان در بین این انتظارات، اشتغال است.

انتظارات اقشار مختلف از منتخب ملت / همیشه پای اشتغال در میان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، خلق حضور حماسی مردم نشان از شعور سیاسی بالای مردمی است که به ندای امام خود لبیک گفتند و دل ولی زمان را شاد کردند.

با مشارکت همه‌جانبه و بزرگ مردم در 24 خردادماه سال  1392 یک حماسه سیاسی بزرگ در کشور رقم خورد و این نشان از اطاعت مردم از ولی زمان خود است.

استکبار جهانی به ویژه  استعمار پیرانگلیس با راه‌اندازی چندین شبکه فارسی‌زبان به ویژه شبکه شیطانی بی بی سی سعی کرد با ترفندهای مختلف مردم را از حضور در انتخابات بازدارد، اما مردم علاوه بر اینکه هیچ توجهی به این شبکه‌های شیطانی نکردند، بلکه حضور بی‌بدیلی را از خود به نمایش گذاشتند که موجب عزت، اعتبار و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی شد.

هرچند بنده به حسن روحانی رأی نداده‌ام و با توجه به اینکه چندین سال است کارم نوشتن است و بس و حقوقی از هیچ جایی دریافت نمی‌کنم و حتی نتوانسته‌ام خودم را بیمه کنم، اما همیشه سعی کرده‌ام که با صداقت قلم بزنم و بنویسم؛ هرچند افرادی هستند که با نوشتن می‌سوزند، اما قرآن می‌فرماید الخائنوخائف.

آقای دکتر حسن روحانی امروز رئیس جمهور کشور ماست و امروز وظیفه تک تک ملت ایران است تا از وی حمایت و پشتیبانی کنند تا شاید ثبات اقتصادی به کشور بازگردد و خواسته‌ها و مطالبات مردم که رسیدگی به وضعیت اقتصادی و مسکن که در صدر مطالبات آحاد جامعه به ویژه قشر متوسط و ضعیف قرار دارد، محقق شود. 

اشتغال خواسته مهم فارغ‌التحصیلان است

خواسته امروز فارغ التحصیلان جوان اشتغال است که این قشر عظیم از دولت آینده انتظار دارند تا در زمینه اشتغال این فارغ‌التحصیلان که تعداد آنها هم کم نیست، اقدام جدی آن‌هم بدون رابط و بلکه با ضابطه انجام شود؛ البته نه اینکه شعار بدهیم، چند هزار شغل در کشور ایجاد می‌کنیم؛ سپس به حالت آماری اعلام شود و ادارات مربوط اسامی کارگران بیگانه را در لیست‌های خود جایی بدهند و با نام اشتغالزایی و یا ایجاد اشتغال آماری را به مردم ارائه کنند.

پاسخ روحانی به خبرنگار اصلاح‌طلب در کنفرانس خبری این بود که من از امروز رئیس تمام ملت ایران هستم؛ نه یک جریان و این تذکر به کسانی است که تا دیروز علیه همین شخصیت موضع می‌گرفتند، اما امروز کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند و اصلاح‌طلبان بدانند که روحانی به عنوان اعتدال آمده و وارد صحنه شده است؛ نه اصلاح‌طلب و امروز رئیس جمهور ملت ایران است.

امروز رسیدگی به وضعیت اقتصادی یکی از مشکلات اصلی کشور به شمار می‌رود و امان مردم را بریده و کمر مردم را خم کرده است از خواسته‌های به حق مردم است که امید می‌رود با تدبیر و با هماهنگی با قوای مقننه،  قضائیه، نخبگان علمی و با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و با استفاده از نیروهای متخصص برای حل مشکلات اقتصادی قدمی برداشته شود که این دور از انتظار نیست.

مستأجری امان مردم را بریده است و خیلی از جوانان ما امروز خانه بدوش هستند؛ هر چند میلیاردها تومان از حقوق بیت المال با رابطه در اختیار افرادی گذاشته شد که هیچ‌گونه تخصصی در مسکن نداشتند که امروز مسکن مهر را می‌توان بزرگترین چالش برای مردمی که دل خوش کرده بودند تا صاحب خانه شوند، دانست. 

تأمین امنیت شغلی دغدغه مهم کارگران

تأمین امنیت شغلی یکی از خواسته‌های جامعه کارگری است که مردم از منتخب مردم انتظار دارند تا نسبت به تبدیل وضعیت اشتغال قراردادی، شرکتی به اشتغال پایدار و تأمین امنیت شغلی کارگران اهتمام ورزند.

یکی از دغدغه‌های جوانان جویای کار است که بعضاً افرادی که بازنشسته یک دستگاه هستند با رابطه مجدداً در جاهای دیگر مشغول به کار شده‌اند و این باعث بی‌عدالتی در جامعه اسلامی در بخش اشتغال شده است که انتظار می‌رود با این پدیده زشت برخورد شود.

جامعه از رئیس هیئت دولت جدید انتظار دارد تا اینکه رئیس جمهور از کابینه‌ای استفاده کند که از بطن مردم باشد، استاندارانی را انتخاب کند که از ظرفیت‌های استان‌ها به درستی بهره‌گیری کند و از فرمانداران و بخشدارانی استفاده کند که متخصص و متعهد باشند؛ نه اینکه اتوبوسی بیایند و چند صباحی بر مسند قرار بگیرند که وقتی برکنار شوند، نه تنها فایده‌ای که نداشته‌اند، بلکه سرباری برای آن شهرستان بوده باشند.

استان‌های جنوبی کشور از منتخب مردم انتظار دارند تا بار دیگر فوق‌العاده بدی آب و هوا که از حقوق کارمندان آنها توسط دولت دهم به راحتی حذف شد را مجدداً احیا کنند، چراکه حذف فوق‌العاده بدی آب و هوا باعث شد تا بخش زیادی از حقوق کارمندان کسر شود؛ ضمن اینکه کارمندان با برنامه‌ریزی که از قبل انجام داده بودند و بخش عمده حقوق خود را بابت پرداخت وام می‌پرداختند با مشکلاتی روبرو شده‌اند. 

انتظارات مردم استان بوشهر از رئیس جمهور منتخب

اما کلام آخر اینکه آقای رئیس جمهور مردم استان بوشهر انتظار دارند تا حق آلایندگی به آنها پرداخت و مسئله 50 درصدی اشتغال آنها در پارس جنوبی حل شود.

امید است که وضعیت منطقه ویژه اقتصادی زیر مجموعه مدیری ارشد در وزارت نفت همچون ترکان مدیریت شود تا شاهد بی‌عدالتی‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی نباشیم که بوشهری‌ها بیکار، اما کارکنان منطقه ویژه از استان‌های دیگر با رابطه و با بی‌عدالتی جذب کار شوند. 

اسماعیل حاجیانی - خورموج

انتهای پیام/66002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول