اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از محل اعتبارت سفر مقام معظم رهبری

پرداخت وام اشتغال به محرومان خراسان شمالی آغاز شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال نیازمندان زیرپوشش این نهاد از محل اعتبارت سفر مقام معظم رهبری آغاز شده است.

پرداخت وام اشتغال به محرومان خراسان شمالی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی، امان‌الله حسین‌پور با اشاره به تخصیص 500 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال برای محرومان زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی از محل اعتبارت سفر مقام معظم رهبری به استان اظهار کرد: طبق این مصوبه نیمی از این اعتبار در سال 92 و باقیمانده نیز در سال 93 در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد جمعیت کثیری از محرومان استان را در پوشش خود دارد، افزود: بر این اساس مقرر شد، 71 درصد از این اعتبارات به محرومان زیرپوشش این نهاد اختصاص یابد.

حسین‌پور سهمیه محرومان کمیته امداد از این مصوبه پر خیر و برکت را 350 میلیارد ریال برشمرد و گفت: در حال حاضر 175 میلیارد ریال از اعتبارت این مصوبه تخصیص یافته است و از طریق سه بانک کشاورزی، ملی و ملت به مددجویان پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه به اینکه منابع اعتباری بانک‌های استان محدود بوده، لذا با تصویب لغو محدودیت منابع در خصوص اعتبارت تصویب شده سفر مقام معظم رهبری که از برکات این سفر است، شاهد پرداخت تسهیلات اشتغال از سوی بانک‌های عامل هستیم.

وی در خصوص نحوه شرایط پرداخت این تسهیلات به متقاضیان اشتغال گفت: این تسهیلات به محرومان فاقد شغل که دارای مهارت شغلی هستند و نیازمندی آن‌ها از سوی این نهاد احراز شده باشد، پرداخت می‌شود.

حسین‌پور در خصوص افراد فاقد مهارت نیز اظهار کرد: این نهاد با همکاری سایر سازمان‌ها و همچنین اعتبارت بخش اشتغال، اقدام به برگزاری دوره‌های حرفه‌آموزی کرده و افراد متقاضی پس از کسب مهارت از تسهیلات اشتغال سفر مقام معظم رهبری بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رویکرد این نهاد توانمند‌سازی و خودکفایی مددجویان است که در این راستا کمیته امداد اقدام به حرفه‌آموزی قبل از ایجاد اشتغال، پرداخت تسهیلات در قالب ابزار و لوازم کار، نظارت بر اجرای طرح‌های ایجاد شده توسط کارشناسان ناظر، بیمه طرح و همچنین مجریان طرح‌های اشتغال با هدف حفظ سرمایه، ادامه گسترش طرح و بازاریابی محصولات با ایجاد بازارچه‌های مجازی و فصلی کرده است.

انتهای پیام/63002/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول