اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازندگی بسیج دانشجویی خراسان شمالی خبر داد

اعزام 700 نفر اردو به مناطق محروم خراسان شمالی

مدیر سازندگی و کار آمد سازی ناحیه بسیج دانشجویی خراسان شمالی گفت: استعداد جهادگران بسیج دانشجویی برای اعزام به مناطق محروم استان بیش از 700 نفر اردو است.

اعزام 700 نفر اردو به مناطق محروم خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج سازندگی خراسان شمالی، میلاد رحیمی اظهار کرد: 60 درصد از اعضای حاضر در گروه‌های جهادی را خواهران و 40 درصد را برادران تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه اعزام گروه‌های جهادی استان به مناطق محروم در 2 مرحله صورت می‌گیرد، گفت: بخش اول برگزاری این اردوها از پایان انتخابات تا اول ماه مبارک رمضان است و بخش دوم آن نیز از پایان ماه مبارک رمضان آغاز تا اول مهر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

رحیمی تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی، احتمال می‌رود همچون سال‌های گذشته جهادگران در ماه مبارک رمضان با حضور در مناطق محروم به تبلیغ فرایض دینی (اکرام ایتام) بپردازند.

وی در خصوص گستره فعالیتی این گروه‌های جهادی در مناطق مرزی و دیگر مناطق محروم استان افزود: مناطق هدف این گروه‌ها شهرک کالایمانی و روستاهای تابع آن و مناطقی از شهرستان راز و جرگلان و منطقه گیفان و دیگر مناطق محروم استان است.

این مسئول جهادی از حضور گروه‌های جهادی میهمان خارج از استان نیز جزئیاتی را بیان داشت و گفت: با توجه به عملکرد مثبت معاونت سازندگی ناحیه دانشجویی این استان در میان نواحی دیگر کشور، درخواست‌های فراوانی از طرف گروه‌های جهادی میهمان خارج از استان برای حضور در مناطق محروم اعلام شده که امیدواریم منشاء خیرات و برکات بسیاری برای مردم ولایتمدار خراسان شمالی باشد.

وی حمایت مسئولان از گروه‌های جهادی مستقر در استان را خواستار شد و افزود: گروه‌های جهادی همیار و کمک دولت برای انتقال امکانات و تجهیزات به مناطق محروم استان می‌باشد که حمایت از این گروه‌ها در نخستین گام، بر عهده خود دولت است.

رحیمی ادامه داد: حمایت دولت از این جوانان بسیجی سبب ترویج فرهنگ کار و تلاش در میان جوانان، سازندگی و آبادانی کشور به دست پر توان جوانان مؤمن و انقلابی و از طرفی نیز باعث دلگرمی مردم مناطق محروم استان به نظام و انقلاب اسلامی می‌شود.

وی اظهار کرد: متأسفانه با وجود پیگیری‌های مکرر و وجود دستورالعمل‌ها و تفاهم نامه‌های متعدد و با وجود تغیرات مدیریتی گسترده در استان، دولت عملاً نقش خودش را در این حمایت کم رنگ و معطوف به چند دستگاه اجرایی کرده است .

این مسئول از دستگاه‌های الگو در حمایت از فعالیت‌های جهادی یاد کرد و گفت: مجموعه همکاری‌های متقابل این معاونت با دستگاه‌هایی همچون کمیته امداد، اداره کل ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی، معاون امور روستایی استانداری، فرمانداری‌ها، آموزش و پرورش و نهاد های دانشگاهی به عنوان الگو در حمایت از گروه‌های جهادی قابل تعمیم به سایر نهادها است.

وی به حوزه فعالیتی این گروه‌های جهادی اشاره کرد و افزود: با توجه به رشته‌های تحصیلی دانشجویان جهادگر محدودیتی از لحاظ عرصه‌های کاری برای قشر دانشجو وجود ندارد که البته با میدان دادن و واگذاری مسئولیت به آن‌ها این توانایی بالقوه در جوانان نمایان می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: با توجه به نیاز‌های مناطق محروم عمده فعالیت‌های این گروه‌ها معطوف به فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی، مذهبی، بهداشت و درمان، آموزشی و اقتصاد مقاومتی است.

وی در خصوص اقتصاد مقاومتی که مهم‌ترین مسئله روز کشور است، اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که امروز به دغدغه مردم و دولت تبدیل شده بحث اقتصاد و اشتغال است که این مهم بارها توسط مقام معظم رهبری تحت عناوین مختلف در سال‌های اخیر گوش زد شده است .

مدیر سازندگی و کارآمد سازی ناحیه بسیج دانشجویی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در گام نخست حضور جوانان بسیجی و جهادگر در مناطق محروم مروج فرهنگ جهاد و مقاومت در بحث اقتصاد مقاومتی است که جوانان با ترویج کار آفرینی، آموزش مشاغل خانگی، آموزش کشاورزی و ... در روستاها این امکان را فراهم می‌آورند .

انتهای پیام/63002/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول