اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تیم شبیه‌ساز امداد دانشگاه آزاد قزوین:

تیم‌های ایرانی نزد پژوهشگران روباتیک جهان جایگاه ویژه‌ای دارند

سرپرست تیم شبیه‌ساز امداد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: تیم‌های ایرانی نزد پژوهشگران روباتیک در جهان دارای جایگاه ویژه‌ای هستند.

تیم‌های ایرانی نزد پژوهشگران روباتیک جهان جایگاه ویژه‌ای دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، پویا دلدار گوهردانی اظهار داشت: تیم‌های ایرانی نزد پژوهشگران شبیه‌ساز امداد در جهان دارای جایگاه ویژه‌ای هستند.

وی افزود: تیم‌های دانش‌آموزی و دانشگاهی این لیگ ظرف چند سال گذشته توانسته‌اند با سعی و کوشش، مطالعات هدفدار، تبادلات علمی، پژوهش و کاوش و استفاده از تجارب نرم‌افزاری و هوش مصنوعی صاحب‌نظران، به موفقیت‌های جهانی در این رشته دست پیدا کنند.

سرپرست تیم شبیه‌ساز امداد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بیان کرد: توسعه این علم در کشور می‌تواند بسیاری از هزینه‌های مالی و جانی احتمالی ناشی از حوادث غیر مترقبه را کاهش دهد.

گوهردانی با دعوت از نهادهای اجتماعی، نظامی و انتظامی به همکاری بیشتر با پژوهشگران در این رشته خواستار استفاده این علم در مدیریت بحران در مواقع ضروری شد.

وی اذعان داشت: در کشورهای ژاپن، انگلستان و استرالیا در هنگام بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی با بهره‌گیری از امکاناتی که سیستم شبیه‌ساز امداد فراهم می‌‌آورد، به کاهش اثرات ناشی از این گونه حوادث می‌پردازند که جا دارد با توجه به پرحادثه بودن کشورمان، ما نیز از این علم در کشور بیشتر بهره‌برداری کنیم.

تیم‌های از کشورهای ایران، ژاپن، آمریکا، مصر، ترکیه، چین و برزیل در این لیگ به رقابت می‌پردازند.

اعضای تیم شبیه‌ساز امداد مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را سیاوش مهرابی، پیمان اردستانی، مهدی طاهریان، مصطفی موحدی، محمدامین یوسفی به سرپرستی پویا دلدار گوهردانی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/77002/ر/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول