اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان خبر داد

آغاز طرح مطلع مهر ویژه کارکنان دولت در همدان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان از آغاز طرح مطلع مهر ویژه کارکنان دولت در همدان خبر داد.

آغاز طرح مطلع مهر ویژه کارکنان دولت در همدان

پروانه رضاقلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، از آغاز طرح مطلع مهر ویژه کارکنان دولت خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه آموزش‌های اساتید این طرح در پایان سال 91، در سه گروه روانشناسی پزشکی و احکام داده شده، نخستین دوره آموزشی ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در محل مرکز آموزش و پژوهش برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در دوره نخست مباحثی در ارتباط با روانشناسی خانواده به مدت 12 ساعت ویژه زوج‌های خانم و آقا برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان بیان داشت: در دوره‌های گذشته تنها بانوان و شاغلان ادارات حضور داشتند اما با توجه به اینکه حضور زوجین در این دوره مد نظر است، نخستین دوره‌ای است که ضرورت دارد با همسرانشان در این طرح شرکت کنند.

وی با بیان اینکه دو کلاس مجزا برای خانم‌ها و آقایان چه شاغل و چه غیر شاغل مد نظر است، افزود: با توجه به اینکه آمار طلاق بین سه تا پنج سال نخست صورت می‌گیرد، در نخستین مرحله آنهایی که در پنج سال نخست زندگی قرار گرفته‌اند، در آموزش لحاظ می‌شوند.

رضاقلی‌زاده با اشاره به آموزش‌های لازم در قالب مباحث این طرح اظهار کرد: با نظرسنجی از گروه‌های مختلف امیدواریم بتوانیم دوره‌ها را قوی‌تر برگزار کنیم، تا جایی بتواند در زندگی کاربردی و قابل استفاده شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تحقیقات انجام شده در کشور بیشترین طلاق‌ها مربوط به مردان در گروه سنی بین 19 تا 29 سال و زنان بین گروه سنی 20 تا 24 سال است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با اشاره به افزایش 47 درصدی طلاق توافقی در کشور یادآور شد: 56 درصد از درخواست‌های طلاق در سال‌های کمتر از سه سال اول زندگی رخ می‌دهد که با برگزاری کلاس‌های آموزشی در کاهش آسیب اجتماعی نیز مؤثر است.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع دخالت بی‌مورد موجب تضرر در زندگی زوجین است، اظهار کرد: مباحث غیر کارشناسی که از برخی از اطرافیان ارائه می‌شود، باعث از هم گسیختگی خانواده‌ها می‌شود.

رضاقلی‌زاده یادآور شد: امیدواریم بتوانیم بحث مشاوره را هم برای خانواده‌ها به صورت گسترده در کل استان داشته باشیم و بتوانیم کاهش اختلالات و طلاق را منجر شویم.

انتهای پیام/89003/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول