اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری محقق شد

کاهش چشمگیر پرونده‌های طلاق در انار

رئیس دادگاه عمومی شهرستان انار گفت: تعداد پرونده‌های طلاق در شهرستان انار طی سه ماهه سال جاری کاهش چشمگیری داشته است.

کاهش چشمگیر پرونده‌های طلاق در انار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان انار، محمود کیان‌آرا پیش از ظهر امروز در آیین گرامیداشت هفته قوه قضائیه در شهرستان انار اظهار داشت: سال گذشته 62 مورد پرونده طلاق داشتیم که 61 مورد آن مختومه شده و به صلح و سازش رسیده است، اما در سه ماهه نخست سال جاری هفت مورد پرونده داشتیم که کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

وی افزود: 10 شورای حل اختلاف در شهرستان انار فعالیت می‌کند که شش شورا در روستاها و چهار شورا در مرکز هستند.

رئیس دادگاه عمومی انار با بیان اینکه آمار پرونده‌های وارده سال گذشته به شوراهای حل اختلاف این شهرستان 2 هزار و 344 پرونده بوده است، ابراز داشت: 2 هزار و 323 پرونده مختومه شده و 885 فقره به صلح و سازش انجامیده که شامل پرونده‌های کیفری، حقوقی و امور خانواده است.

کیان‌آرا عنوان کرد: در زمینه اجرای احکام حقوقی دادگاه انار رتبه نخست و در زمینه اجرای احکام کیفری رتبه سوم را در استان کرمان کسب کرده است و شهرستان انار در سیستم مدیریت پرونده در رتبه چهارم استان کرمان قرار دارد.

وی گفت: هم‌اکنون 8 هزار قاضی در ایران فعالیت دارند که به‌زودی 4 هزار قاضی پذیرفته می‌شوند که بسیاری از مشکلات در کشور حل و فصل می‌شود.

این مسئول قضایی با اشاره به اینکه در بحث امنیت دستگاه قضا بازو و پنجه نظام است، اذعان داشت: در استان کرمان با رشد 30 درصدی کاهش ناامنی روبرو بودیم که شهرستان انار جزو چهار شهرستان امن استان به‌شمار می‌رود که تمام این موفقیت‌ها نتیجه تلاش دستگاه قضائی است.

در این جلسه فرماندار انار با تبریک اعیاد شعبانیه و هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به‌ویژه شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی نخستین مسئول دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران از فعالیت‌ها و تلاش‌های خالصانه مدیریت و کارکنان حوزه قضائی شهرستان انار در برقراری عدل و قسط تقدیر و تشکر کرد.

غلامعلی موحدی‌نیا افزود: قوه قضائیه با پاسداری از قانون اساسی و سرلوحه قرار دادن رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری به عنوان رکن اساسی نظام، مسئولیت خطیر و حساسی را در پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و تحقق بخشیدن به عدالت عهده‌دار است.

وی با اشاره به فعالیت‌های قوه قضائیه در خلق حماسه سیاسی و انتخابات تصریح کرد: انتخابات 24 خرداد ماه یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران بود که موجب همدلی احزاب و مأیوس کردن دشمنان شد.

انتهای پیام/80021/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول