اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر حمایت از کودکان و زنان دادگستری استان البرز:

تداخل فرهنگی مهمترین عامل طلاق در استان البرز است

مدیر دفتر حمایت از کودکان و زنان دادگستری البرز گفت: در این استان تداخل فرهنگی از جمله مهمترین عوامل طلاق زوج‌ها به شمار می‌آید.

تداخل فرهنگی مهمترین عامل طلاق در استان البرز است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، فریده بیک‌پور امروز در یک نشست خبری به تشریح اقدامات انجام شده در البرز برای حمایت از زنان و کودکان پرداخت.

وی در ابتدا به عوامل طلاق در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: در کنار مشکلاتی که موجب طلاق و از هم پاچیدن خانواده‌ها می‌شود، برخی از مشکلات خاص استان هستند که مهمترین آن تداخل فرهنگی است.

این مسئول تصریح کرد: تداخل فرهنگی به دلیل مهاجرپذیر بودن استان البرز و سرریز جمعیتی تهران به شهرستان‌ها و مناطق مختلف این استان پدید آمده است.

بیک‌پور گفت: از سوی دیگر ازدواج‌ به شکل‌های غیر متعارف، تاثیرپذیری استان البرز از مشکلات پایتخت نیز مسائلی است که به تداخل فرهنگی و به طبع آن طلاق در بین خانواده‌ها دامن می‌زند.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از این معضل اجتماعی باید با شیوه‌های فرهنگی به آگاه‌سازی جامعه به ویژه دختران پرداخت که خوشبختانه در استان البرز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

* تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی در دفاتر ثبت ازدواج استان البرز

مدیر دفتر حمایت از کودکان و زنان دادگستری البرز افزود: یکی از کارهای فرهنگی و آموزشی که انجام شده مربوط به تهیه و توزیع 15 هزار بروشور تحت عنوان بروشورهای خوشبختی بوده که در دفاتر ثبت ازدواج استان توزیع شده است.

بیک‌پور بیان داشت: از سوی دیگر بر اساس قانون مشاوران زن در دادگاه‌های خانواده مستقر شده‌اند که این امر تاثیر بسیار خوبی در رفع اختلاف‌ نظرها در زمان مراجعه به دادگاه برای طلاق داشته است.

* ارائه آموزش‌های ویژه به زنان و دختران البرزی برای حفظ امنیت خود

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم ارائه آموزش‌های ویژه به زنان و دختران البرزی در بحث‌های امنیتی اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که امروز خانواده‌ها در مورد آن دغدغه‌هایی دارند، حفظ امنیت زنان و دختران جوان است.

بیک‌پور ادامه داد: خوشبختانه نیروی انتظامی قاطعانه از امنیت مردم دفاع کرده و نهادهای قضایی نیز در اینگونه پرونده‌ها برخورد قاطع قانونی با متعرضان به امنیت مردم به ویژه زنان و دختران دارند، اما لازم است که خود آنها نیز هوشیار بوده در معرض خطر قرار نگیرند.

مدیر دفتر حمایت از کودکان و زنان دادگستری البرز بیان داشت: در این زمینه اقدامات آموزشی و اطلاع‌رسانی بسیاری در دست انجام داریم که یکی از آنها برگزاری نمایشگاهی با همکاری اداره ورزش و جوانان استان البرز است.

بیک‌‍پور گفت: در این نمایشگاه آموزش‌ها و هشدارهای امنیتی لازم به زنان برای چگونگی استفاده از وسائل نقلیه عمومی ارائه می‌شود.

بیک‌‍پور گفت: متاسفانه عدم استفاده از وسایل نقلیه عمومی و بهره‌مندی از مسافربرهای شخصی برای جابه‌جایی‌های درون و برون شهری، مشکلاتی را برای زنان و دختران ایجاد می‌کند که در این نمایشگاه هشدارهای لازم به آنها داده می‌شود.

وی اظهار داشت: هدف اصلی آموزش‌ها فوق این است که هوشیاری زنان و دختران البرزی را افزایش داده و با راهنمایی‌های لازم کاری کنیم که آنها خود را در معرض خطر قرار ندهند.

انتهای پیام/2302/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول