اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 207 هنرجو

داوری مرحله دوم پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی خراسان جنوبی برگزار شد

داوری مرحله دوم استانی پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی با حضور 207 هنرجو و دانش‌آموز در هنرستان خلیج فارس بیرجند برگزار شد.

داوری مرحله دوم پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی خراسان جنوبی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، دبیر جشنواره جوان خوارزمی خراسان جنوبی در حاشیه داوری مرحله دوم پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی به خبرنگار فارس اظهار داشت: این جشنواره با حضور 207 هنرجو و دانش‌آموز خلاق دوره متوسطه در هنرستان خلیج فارس بیرجند برگزار می‌شود.

محمد آزادی‌مود با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره جوان خوارزمی خراسان جنوبی با هدف ایجاد، پرورش، رشد و شکوفایی استعدادها، خلاقیت‌های نوجوانان و جوانان، توسعه و تعمیق روحیه پژوهش، نوآوری و حمایت مادی و معنوی از دانش‌آموزان و دانشجویان پژوهشگر برگزار شده، ادامه داد: این جشنواره به عنوان پانزدهمین جشنواره مانند سال‌های گذشته آغاز به کار کرده است.

ورود 143 طرح به مرحله دوم داوری جشنواره

دبیر جشنواره جوان خوارزمی خراسان جنوبی با بیان اینکه تا تاریخ 12 خردادماه جاری 356 طرح به دبیرخانه این جشنواره تحویل شده، گفت: در این طرح‌ها 502 طراح شامل 174 پسر و 328 دختر مشارکت داشته‌اند.

آزادی‌مود عنوان کرد: طرح‌های تحویلی به جشنواره در 16 زمینه علمی است که این زمینه‌های علمی شامل برق و الکترونیک، کامپیوتر، مکاترونیک، مکانیک، عمران، علوم زیستی و پزشکی، زبان و ادبیات فارسی و هنر و معماری است.

وی از ورود 143 طرح به مرحله دوم داوری جشنواره خوارزمی خبر داد و تصریح کرد: در این طرح‌ها 207 طراح شامل 149 دختر و 58 پسر مشارکت دارند.

حضور 30 داور استانی در جشنواره خوارزمی

دبیر جشنواره جوان خوارزمی خراسان جنوبی با بیان اینکه طراحان باید در حضور 30 داور استانی از طرح‌های خود دفاع کنند، متذکر شد: طرح‌هایی که از خلاقیت لازم برخوردار بوده و حد نصاب نمره 170 تا 200 را کسب کنند به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

آزادی‌مود اضافه کرد: در این جشنواره دانش‌آموزان دوره متوسطه شهرستان‌های بشرویه، بیرجند، خوسف، سرایان، سربیشه، طبس، قاینات، فردوس و نهبندان شرکت فعال داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در دوره گذشته 405 طرح به جشنواره استان تحویل شد، متذکر شد: از این تعداد 25 طرح به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

دبیر جشنواره جوان خوارزمی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در دوره گذشته تعداد 9 طرح به مرحله دفاع حضوری کشوری دعوت شدند.

انتهای پیام/69010/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول