اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهاردهمین جشنواره جوان خوارزمی صورت گرفت

کسب رتبه سوم دانش‌آموزان تویسرکانی در جشنواره خوارزمی

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهرستان تویسرکان گفت: در چهاردهمین جشنواره جوان خوارزمی سه دانش‌آموز دختر تویسرکانی رتبه سوم کشوری این جشنواره را از آن خود کردند.

کسب رتبه سوم دانش‌آموزان تویسرکانی در جشنواره خوارزمی

محمد توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، مجموع طرح‌های ارائه شده به چهاردهمین جشنواره جوان خوارزمی را 20 هزار طرح عنوان کرد و اظهار داشت: پس از داوری طرح‌های ارسالی در سطح استان و کشور، 95 طرح به مرحله نهایی برای گزینش پایانی به وزرات علوم راه پیدا کردند.

وی افزود: تعداد 45 طرح در 12 گروه علمی، به‌عنوان برگزیدگان نهایی جشنواره در رتبه‌های نخست تا سوم کشوری در این جشنواره معرفی شدند.

مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموز تویسرکان تعداد طرح‌های ارسالی از تویسرکان را 20 طرح اعلام و ابراز کرد: از این تعداد طرح برگزیده 2 طرح در بخش‎‌های کشاورزی، منابع طبیعی و فیزیک و نجوم از شهرستان تویسرکان و یک طرح از ناحیه یک همدان به مرحله فینال وارد شدند.

وی با بیان اینکه پس از داوری در مرحله نهایی چهاردهمین جشنواره جوان خوارزمی 2 طرح تویسرکان مقام سومی را به تفکیک در هر یک از طرح‌ها، از آن خود کردند، ابراز کرد: طرح لیفته جدید « وسیله‌ای برای پخت نان بدون لبه» با طراحی و ساخت « انسیه گودرزی» و «فاطمه خاقانی» دانش‌آموزان مقطع پیش‌دانشگاهی حاج‌ غفار‌ ‌رسولی در زمینه علمی کشاورزی و منابع طبیعی رتبه سوم جشنواره جوان خوارزمی را به دست آورد.

توکلی اضافه کرد: این تفکر خلق شده با طرح مسئله، ایجاد راهکار و ارائه وسیله مورد نظر یکی از مشکلات سبد غذایی را رفع و باعث جلوگیری از اسراف و صیانت از سرمایه ملی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح «وسیله‌ای برای پخت نان بدون لبه» برای نخستین بار در دنیا ساخته شده است، افزود: در آینده این 2 طرح‌ در ژورنال‌های خارجی و جشنواره‌های نجومی شرکت خواهند کرد.

مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی تویسرکان دومین طرح حائز رتبه سوم کشوری جشنواره جوان خوارزمی «آموزش نجوم به نابینایان» در زمینه علمی فیزیک و نجوم از دانش‌آموز مقطع پیش ‌دانشگاهی دبیرستان بنت‌الهدی «زهرا آزاد‌بخت» عنوان کرد.

وی با بیان اینکه طرح «آموزش نجوم به نابینایان» برنامه‌ای کاربردی برای رفع موانع و مشکلات است، اذعان کرد: در این طرح فاکتور‌های مهم آسان، ارزان و مطلوب برای استفاده و ساخت به کار گرفته شده است.

توکلی یادآور شد: برگزیدگان چهارمین جشنواره جوان خوارزمی در 28 آذر ماه سال‌جاری طی مراسمی با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر آموزش و پرورش و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دیگر شخصیت‌های علمی و.... با اهدا تندیس جشنواره و لوح‌تقدیر تجلیل خواهند شد.

وی در پایان اضافه کرد: استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان شامل کمک هزینه تحصیلی، پروژه خدمت نظام وظیفه عمومی، سفر حج، سفرهای علمی داخلی و خارجی و … برای برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی و استفاده از تسهیلات ورود به مراکز آموزش عالی در رشته مرتبط با طرح، برخی از مزایای برگزیدگان نهایی جشنواره خوارزمی است.

انتهای پیام/89010/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول