اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

موفقیتی دیگر برای مخترعین مدرسه سمای دهدشت

دستگاه مین‌یاب دانش‌آموز دهدشتی راهی جشنواره خوارزمی می‌شود

خبرگزاری فارس: در موفقیتی دیگر برای مخترعین مدرسه سمای دهدشت، دستگاه مین‌یاب دانش‌آموز دهدشتی راهی جشنواره خوارزمی می‌شود.

دستگاه مین‌یاب دانش‌آموز دهدشتی راهی جشنواره خوارزمی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، توجه به اساس پژوهش موجب رشد صنعت علمی است و آموزشگاه‌های علمی جایگاه ارتقای دانش و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان است.

خلاقیت یکی از عالی‌ترین فعالیت ذهنی آدمی است که چنانچه انسان به خودباوری برسد و در صورت فراهم بودن سایر شرایط، استعدادهای بالقوه فرد به فعلیت می‌رسد و دست به اختراع می‌زند.

بر همین اساس، دستگاه مین‌یاب توسط یکی از دانش‌آموزان مدرسه سما در دهدشت اختراع و این اثر در اولین المپیاد علمی دانشگاه امیرکبیر به ثبت علمی رسید.

فریدون فاطمی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهدشت با اشاره به این‌که یکی از ارزشمندترین موفقیت‌ها، پیشرفت‌های علمی در کشور است، افزود: اگر می‌خواهیم مسیر دانش و توسعه کشور ادامه پیدا کند باید مدرسه و آموزش و پرورش تقویت شود.

مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه با تأکید بر پژوهش و تحقیق از پایه و مدارس ابتدایی در کشور، سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش که نتیجه سال‌ها تحقیق و پژوهش معلمان، اساتید و صاحب نظران است را اساسی‌ترین سند در مسیر تحقق و توسعه دانش، پژوهش، علم و فناوری برشمرد.

وی تلاش و زحمات دانش‌آموز مریم حسینی‌پرور در خصوص اختراع دستگاه مین‌یاب را قابل تحسین دانست و گفت: دانش‌آموزان خلاق و مخترع مایه افتخار شهرستان هستند.

فاطمی‌زاده در ادامه از مسؤلان مدرسه سمای وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت که در جهت ارتقای سطح علمی و آموزشی شهرستان تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر کرد و افزود: چشم‌انداز مدرسه سمای دهدشت روشن است و در جهت توسعه آن تلاش خواهیم کرد.

محمدتقی خبره معاون مدرسه سمای وابسته به دانشگاه آزاد دهدشت نیز گفت: مدرسه سما با عمر اندک خود عناوین افتخارآمیزی را کسب کرده، ولی اختراع مریم حسینی‌پرور ستودنی است و مسئولان مدرسه سما و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت حمایت‌های لازم را از چنین پژوهشگرانی دریغ نمی‌کنند.

وی افزود: بعد از ثبت اختراع دانش‌آموز دبیرستان سمای دهدشت در اولین المپیاد علمی دانشگاه امیر کبیر (پلی تکنیک تهران) این دستگاه مین‌یاب که به صورت هوایی و زمینی قابلیت تشخیص و خنثی‌سازی را دارد در چهارمین جشنواره ملی رباتیک خوارزمی شرکت می‌کند.

در ادامه مریم حسینی مخترع این دستگاه گفت: خنثی کردن مین در مناطق جنگی ایران و کشورهای همسایه مثل افغانستان باعث از دست دادن جوانان و افراد زیادی شده که امروزه شاهد این موضوع هستیم بنابراین این امر ذهن من‌را برای ساختن این دستگاه هدایت کرد.

وی افزود: با داشتن این دستگاه بدون هیچ‌گونه تلفات نیروی انسانی می‌توانیم با خنثی کردن مین در مناطق جنگی اقدام کنیم.

این پژوهشگر جوان افزود: تکمیل این اختراع حدود یک سال طول کشید که جدیداً در اولین المپیاد علمی دانشگاه امیرکبیر به ثبت رسیده و آماده حضور در جشنواره ملی رباتیک خوارزمی است.

وی در پایان از معاونت مدارس سما و مدیر و معاون آموزشگاه و از استاد راهنمای خود دکتر صفری‌دوست تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، مریم حسینی‌پرور دانش‌آموز مدرسه سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت موفق به ساخت دستگاه مین‌یاب و ثبت در اولین المپیاد علمی دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) شده است.

انتهای پیام/82008/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول