اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دو ماه گذشته صورت گرفت

آبرسانی سیار به 19 روستای کاشان

رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان کاشان از آبرسانی با تانکر به 19 روستا از 54 روستای این شهرستان در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری خبر داد.

آبرسانی سیار به 19 روستای کاشان

شهاب‌الدین شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، آ‌ب‌رسانی به روستاها را از مهم‌ترین وظایف آب و فاضلاب روستایی کاشان ذکر کرد و اظهار داشت: روستاهای غیاث‌آباد، فتح‌آباد، جوشقان استرک، مشهد اردهال و بُرزآباد در بخش نیاسر به شدت با بحران بی‌آبی روبرو هستند.

وی خاطرنشان کرد: روستاهای آزران، ورکان از بخش برزک و روستای بزرگ آب‌شیرین به همراه سه روستای توریستی خُنب، دُرّه و جزه از بخش مرکزی از جمله 19 روستایی هستند که در فروردین و اردیبهشت امسال با تانکر آبرسانی شده‌اند.

رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان کاشان، با اشاره به اینکه دو دستگاه تانکر سیار آب و فاضلاب روستایی کاشان، کار آبرسانی به 19 روستای شهرستان را بر عهده دارند بیان داشت: روزانه به طور متوسط هر یک از تانکرها چهار سرویس آبرسانی سیار به این روستاها ارائه می‌کنند.

شاکری اضافه کرد: هر یک از تانکرهای آب‌رسان ارائه سرویس آب‌رسانی 350 کیلومتری را بر عهده‌ دارند بنابراین در مجموع 700 کیلومتر امر آب‌رسانی توسط تانکرها به این روستاها صورت گرفته است.

وی در ادامه، احداث مجتمع‌های آب در بخش‌های این شهرستان را یکی از راهکارهای مقابله با بحران بی‌آبی در روستاهای کاشان قلمداد و تصریح کرد: اجرای چهار طرح مجتمع آبرسانی در بخش مشهد اردهال با 9 روستا، راه‌اندازی مجتمع آبرسانی جوشقان استرک و حل بحران چندین ساله بی‌آبی فتح‌آباد و فعالیت مجتمع آبرسانی سه روستای توریستی خُنب، دُرّه و جزه از جمله این مجتمع‌ها محسوب می‌شود.

رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان کاشان یادآور شد: مجتمع آبرسانی آرزان و ورکان شامل پنج روستا بوده که آب شرب این روستاها در حال حاضر از آب زاینده‌رود تأمین می‌شود.

شاکری متذکر شد: انتظار می‌رود با تکمیل مجتمع‌های آبرسانی در چهار بخش این شهرستان، مشکل آبرسانی سیار به روستاهای شهرستان کاشان تا حدود زیادی برطرف شود.

وی همچنین از اجرای مطالعه طرح شش مجتمع آبرسانی در روستاهای شهرستان کاشان خبر داد و گفت: با توجه به امضای قرارداد پروژه فاضلاب روستای نشلج با بانک توسعه اسلامی انتظار می‌رود عملیات اجرایی پروژه فاضلاب روستای نشلج در شش ماه آینده آغاز شود. 

انتهای پیام/2406/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول