اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ‌کل دادگستری کردستان:

مشورت و مطالعه مستمر اشتباهات را به حداقل می‌رساند

رئیس ‌کل دادگستری کردستان گفت: مشورت، مطالعه مستمر و ارتقای دانش منجر به کاهش اشتباهات در زمینه‌ها و عرصه‌های مختلف می‌شود.

مشورت و مطالعه مستمر اشتباهات را به حداقل می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر گروسی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از ایثارگران قوه‌ قضائیه استان که در اداره‌ کل ثبت اسناد و املاک استان برگزار شد، با بیان اینکه شهید بهشتی بنیانگذار سیاست‌های اصلی قضایی اسلامی در ایران است، اظهار کرد: شهید بهشتی در ایجاد قوه قضائیه اسلامی نقش ارزنده‌ای را ایفا کرد.

وی تصریح کرد: بخش قابل ‌توجهی از ایثارگران هم‌اکنون در بخش‌های مختلف دستگاه قضایی استان فعالیت‌ می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: احکام دین مبین اسلام برای بحث قضا و قضاوت اهمیت ویژه‌ای قائل شده و بر درست و اصولی انجام دادن امور مربوط به قضا تاکید فراوانی کرده است.

رئیس‌ کل دادگستری کردستان ادامه داد: حفظ حقوق مردم، برقراری عدالت میان شاکیان و سر و کار داشتن با جان، مال و ناموس مردم از موارد مهمی است که شاغلان بخش قضایی با آن در ارتباط هستند.

گروسی بر تکریم ارباب رجوع به عنوان وظیفه اصلی و اساسی کارکنان دستگاه قضا تاکید کرد و گفت: کارکنان دستگاه قضایی باید با اخلاق حسنه و آرامش با افرادی که دچار مشکل و ناراحتی شدند، برخورد کرده و آنها را به داشتن سعه صدر و آرامش دعوت کنند.

وی با بیان اینکه مشورت، مطالعه مستمر و ارتقای دانش منجر به کاهش اشتباهات در زمینه‌ها و عرصه‌های مختلف می‌شود، خاطرنشان کرد: افراد شاغل در دستگاه قضا برای به حداقل رساندن میزان اشتباهات باید همواره مشورت و مطالعه را در اولویت کارهایشان قرار دهند.

وی اظهار کرد: جلب اعتماد عمومی یکی از ضروریات اساسی در دستگاه قضایی است که باید به آن اهمیت خاصی داده شود.

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نوک پیکان دشمنان به سوی روحانیون تلاشگر است، گفت: در عصر حاضر هجمه دشمنان به سوی روحانیت، نمادها و ارزش‌های اسلامی معطوف شده است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات خاطرنشان کرد: از دیگر آسیب‌های جدی که در جامعه با آن مواجه هستیم پیشگویی‌هایی از ظهور امام زمان و ادعای ملاقات با این امام است.

وی ادامه داد: افرادی که وقت تعیین می‌کنند برای ظهور امام زمان بدون شک دروغگو هستند چراکه هیچ‌کس از این زمان آگاهی ندارد.

گفتنی است، در پایان این مراسم به صورت نمادین از 18 نفر از ایثارگران دستگاه قضایی استان با دادن لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/79003/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول