اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

حضور حماسی مردم در انتخابات تایید دوباره نظام جمهوری اسلامی بود

امام جمعه قروه حضور حماسی مردم در انتخابات را تایید دوباره نظام جمهوری اسلامی و نفی استکبار دانست و گفت: مردم با خلق این حماسه بزرگ بینش و بصیرت بالای خود را به رخ جهانیان کشیدند.

حضور حماسی مردم در انتخابات تایید دوباره نظام جمهوری اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اعلام این مطلب گفت: مشارکت 84 درصدی مردم این شهرستان نشانه اوج ولایت‌پذیری بود که رقمی بیش از میانگین کشوری را در خلق این حماسه به خود اختصاص دادند.

وی حضور حماسی مردم در انتخابات را تایید دوباره نظام جمهوری اسلامی و نفی استکبار دانست و افزود: مردم با خلق این حماسه بزرگ بینش و بصیرت بالای خود را به رخ جهانیان کشیدند.

امام جمعه قروه از این حماسه به عنوان حماسه‌ای ویژه یاد کرد و افزود: این حماسه در پرتو 3 ویژگی خداباوری، خودباوری و مردم‌باوری رهبر معظم انقلاب بود که درس آموخته مکتب امام راحل هستند.

حجت‌الاسلام احیا افزود: خلق چنین حماسه‌ای که جهان را به شگفتی واداشت تنها در سایه درایت و تدبیر مقام عظمای ولایت و موقعیت شناسی و بصیرت ملت فهیم ایران می‌توانست عینیت یابد، که به خوبی تحقق یافت.

وی رای بالای مردم به دکتر روحانی را نشانه اعتماد مردم به وی برشمرد و گفت: سخنان دکتر روحانی امیدبخش و مدبرانه بود و امیدواریم دولت تدبیر و امید بتواند روحیه امید در مردم را با درایت و تدبیر خود بالا ببرد.

امام جمعه قروه با تاکید بر اینکه رییس جمهور منتخب به گفته خودش، رییس جمهور همه ملت ایران است، تصریح کرد: ضربه‌های سهمگینی در گذشته با طرح برخی مسائل جناحی چپ و راست به نظام وارد شده است که امیدواریم در دولت جدید از همه سلایق و گروه‌ها استفاده شود تا دیگر شاهد طرح چنین مسائل تفرقه‌انگیز نباشیم.

حجت‌الاسلام احیا در ادامه خلق این حماسه سیاسی را به نوعی حماسه اقتصادی هم دانست و اظهار داشت: در شرایطی که تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بی‌سابقه بر ملت ما اعمال شده است، این حضور حداکثری نشانه خلق حماسه اقتصادی نیز هست.

امام جمعه قروه در ادامه نسبت به طرح برخی ادعاها از سوی برخی افراد مسئول در هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها، مبنی بر تقلب در انتخابات، گفت: شاید تخلفات اندکی آن هم از سوی کاندیداهای شورای شهر و یا هواداران آنها متوجه انتخابات باشد، اما شائبه تقلب، زیرسوال بردن اصل جریان انتخابات است که این نکته مدنظر دشمنان انقلاب نیز هست.

حجت‌الاسلام احیا با هشدار به کسانی که این ادعا را طرح کرده‌اند، آن را ناشی از کم‌ تجربگی آنان دانست و تصریح کرد: مجریان انتخابات، از خود مردم عادی انتخاب شده‌اند و بر روند برگزاری انتخابات به طور کامل نظارت داشته‌اند.

امام جمعه قروه در بخش دیگری از سخنانش با تبریک سالروز میلاد آخرین منجی عالم بشریت، حضرت ولی عصر(عج) گفت: فرهنگ انتظار و مهدویت، فرهنگی مبتنی بر مقاومت در برابر سلطه خواهی استکبار است.

حجت‌الاسلام احیا بر لزوم برگزاری ویژه برنامه‌ها و جشن‌های بزرگداشت میلاد قائم آل محمد(ص) تاکید کرد.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، از وی به عنوان الگوی بارز علم و جهاد نام برد و افزود: نامگذاری سالروز شهادت آن شهید وارسته، به عنوان روز بسیج اساتید، نام‌گذاری شایسته‌ای است که رسالت این قشر را در زمینه تبیین ارزش‌های انقلاب در محیط دانشگاه چند برابر می‌کند.

امام جمعه قروه افزود: برخی افراد نظیر سروش چنان اسلام و عقاید مسلمانان را زیرسوال بردند که هیچ غیر مسلمانی، از اینگونه سوالات و تعابیر غلط علیه اسلام استفاده نکرده است.

وی تصریح کرد: چنین سخنانی در قالب آزادی بیان، نباید دوباره به محیط دانشگاه‌های ما برگردد چراکه کاملا مسموم و مطرود است.

انتهای پیام/79009/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول