اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان نیر:

آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مهم‌ترین دغدغه خانواده‌هاست

امام جمعه شهرستان نیر گفت: آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مهم‌ترین دغدغه خانواده‌ها است که برای رفع آن باید درست و دقیق و به دور از هرگونه حرکت هیجانی و احساسی برنامه‌ریزی کرد.

آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مهم‌ترین دغدغه خانواده‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر با اشاره به فرا رسیدن تابستان و بروز و ظهور برخی از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی در جامعه و دغدغه خانواده‌ها در رفع این آسیب‌ها اظهار داشت: ‌در این زمینه باید مشکلات و نارسایی‌ها به ویژه در حوزه اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به حداقل برسد تا بتوانیم با یک رویکرد منطقی و صحیح اهداف و برنامه‌های خود را در این حوزه جامه عمل بپوشانیم.

وی با یادآوری اینکه در رفع معضلات فرهنگی رسالت دستگاه‌های اجرایی از جمله نیروی انتظامی و دادگستری خطیر است، تصریح کرد: باید به گونه‌ای در کاهش این آسیب‌ها برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام دهیم تا با کمترین آسیب‌ بیشترین نگرانی‌ها برطرف شده و بخش عظیمی از نارسایی‌ها نیز کنترل شود.

مقدسی خاطر نشان کرد: اغلب خانواده‌ها امروز نگران فرزندانشان در محیط‌های اجتماعی و همچنین فضاهای تربیتی هستند که همه باید سعی کنند در برقراری فضای سالم تربیتی که ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌ها به حداقل برسد، کوشا بوده و همتی واقعی داشته باشند.

امام جمعه نیر اهمیت پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان را با برنامه‌های متنوع فرهنگی، ارزشی، اعتقادی و مناسبتی مختلف یادآور شد و اضافه کرد: باید در این زمینه از ظرفیت ماه مبارک رمضان و همچنین شعبان استفاده کرد چرا که در این ماه‌های عزیز هم توجه به عبودیت الهی و هم تقرب به خداوند بیش از هر زمان دیگر احساس شده و ظاهر می‌شود که در این بین شایسته است نگرانی‌ها، آسیب‌ها و دغدغه‌ها در این رابطه در بین خانواده‌ها به کمترین میزان برسد.

وی موضوع نزاع و دعواهای جمعی و طایفه‌ای را نیز یادآور شد و بیان کرد: برای کاهش این معضل اجتماعی باید فرهنگ گذشت، تفاهم و تعامل دو جانبه را ترویج و به جای تقابل فرهنگ تعامل را در جامعه نهادینه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار نیر در این جلسه با اشاره به بروز برخی درگیری‌ها در بین روستاییان بر سر مالکیت اراضی کشاورزی و نبود اسناد مالکیت قطعی در این زمینه گفت: در کنار ترویج فرهنگ آشتی و صلح و صفا از ثبت اسناد، املاک و همچنین دستگاه‌های مرتبط انتظار داریم در صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی و شناساندن هر چه سریع‌تر سند ملکی اراضی زراعی همت و دقت لازم را داشته باشند تا ریشه برخی رفتارها خشکانده شود.

میر فخرالدین زاهد در پایان سخنان خود افزود: با همراهی دستگاه‌های فرهنگی و تربیتی برنامه‌های متنوعی با هدف پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تدارک دیده شده است که بهره‌گیری از این ظرفیت می‌تواند نگرانی و دغدغه این خانواده‌ها را به حداقل برساند.

انتهای پیام/62003/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول