اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

آسیب‌زدایی امور فرهنگی، بهترین فرهنگ‌سازی است

امام جمعه قروه گفت: آسیب‌زدایی امور فرهنگی بهترین فرهنگ برای پیشبرد این مقوله در تمامی ابعاد اجتماعی است.

آسیب‌زدایی امور فرهنگی، بهترین فرهنگ‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا در نشست شورای فرهنگ عمومی که شامگاه یکشنبه در فرمانداری قروه برگزار شد با بیان این مطلب، از حضرت زینب (س) به عنوان الگوی فرهنگی جهان اسلام نام برد و گفت: فرهنگ صبر و استقامت زینبی، از تأثیرگذارترین فرهنگ‌های اسلامی است که پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن در سایه همین فرهنگ محقق شد.

وی با بیان اینکه تمامی مناسبت‌های ملی و مذهبی، حاوی آموزه‌ها و پیام‌های فرهنگی است، گفت: مقوله فرهنگ در جامعه امروز، در تمای ابعاد مظلوم واقع شده است.

امام جمعه قروه با تأکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه فعالیت‌های خود شورای فرهنگ عمومی، اذعان داشت: آسیب‌هایی که در زمینه فرهنگی متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی است، کم‌توجهی به این مقوله که از امور نظری و تئوری محسوب می‌شود، بوده است.

وی از فرهنگ به مثابه روحی نام برد که در بدنه جامعه دمیده می‌شود و افزود: فرهنگ ایرانی، اسلامی کلید حل بسیاری از مشکلات حال حاضر جامعه است، چراکه با ایجاد فرهنگ درست می‌توان با کمترین امکانات در برابر موانع بسیار قوی دشمن ایستادگی کرد.

احیا، فرهنگ‌سازی را ایجاد فرهنگ توجه به ارزش‌های فرهنگی دانست و بیان داشت: یکی از آسیب‌های این بخش، بازدهی بلندمدت امور فرهنگی است، از این رو غالباً نشست‌های امور فرهنگی را بی‌ثمر می‌دانند.

وی بر آشنایی نسل جوان با فرهنگ‌های معنادار نظام مقدس جمهوری اسلامی، به ویژه در بعد حمایت از کشورهای مسلمان تحت ظلم و ایستادگی در برابر استکبار تأکید کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قروه، تداوم فرهنگ‌سازی در زمینه شعارهای سال را که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری می‌شود، ابراز کرد: جنبه عملیاتی این شعارها نباید مختص به آن سال شود، بلکه در سال‌های آینده نیز باید از این شعارها بهره گرفت.

احیا در ادامه با اشاره نقش تأثیرگذار آموزه‌های قرآنی در مقابله با جنگ نرم دشمنان و تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ و قاری قرآن کریم در کشور گفت: آموزش‌های تخصصی قرآن کریم باید از ادارات شهرستان آغاز شود و با ایجاد ارتباط بین حلقه‌های قرآنی شهرستان، به برنامه‌های قرآنی جامعیت بخشید.

وی با اشاره به به لزوم ایجاد فرهنگ انتخابات یادآور شد: فرهنگ‌سازی در زمینه انتخابات برای نسل‌های آینده‌ساز با محوریت پایداری در سایه انتخابات و تعیین سرنوشت از هم‌اکنون ضروری است.

امام جمعه قروه بر برگزاری سلسله نشست‌های روشنگری درباره لزوم حضور گسترده و تبیین شاخص‌های انتخاب اصلح برای اقشار مختلف تأکید کرد.

احیا در پایان با بیان اینکه دشمنان برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات 24 خردادماه انجام داده‌اند، متذکر شد: ملت ایران ملتی ویژه هستند که تأثیرگذاری خاصی را در ممانعت از تحقق برنامه‌های استکبار دارند و دنیای فردای انتخابات بار دیگر بصیرت این ملت را به عینه خواهد دید.

انتهای پیام/79009/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول