اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم عنوان کرد

دستیابی به فضای سبز پایدار دغدغه مدیریت شهری قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از تدوین و اجرای برنامه‌های فضای سبز در قالب طرح‌های میان مدت و بلند مدت خبر داد.

دستیابی به فضای سبز پایدار دغدغه مدیریت شهری قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین رضایی‌نسب افزود: به امید دستیابی به فضای سبزی پایدار که تأمین کننده نیازهای شهروندان به فضای سبز تفریحی در شهر کویری قم است سازمان پارک‌ها و فضای سبز با اجرای طرح‌های مدون به دنبال ارتقاء سرانه فضای سبز به میزان 5/2 متر مربع خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در سایر بخش‌های فضای سبز، پروژه‌های متعددی از جمله توسعه شبکه آب خام به طول 50 کیلومتر و آبیاری قطره‌ای به میزان 340 هکتار و آبیاری بارانی به میزان 60 هکتار در دست اجرا است اذعان داشت: احداث و ساماندهی بخش‌های قابل توجهی از فضای سبز سطح مناطق هشت‌گانه و تحویل عرصه‌های باقیمانده از بوستان معصومیه به میزان 230 هکتار که سهم بسزایی در ارتقاء سرانه دارد از جمله فعالیت‌ها و اهداف مهم فضای سبز در سال منتهی به مهرماه 92 است که سازمان پارک‌ها و فضای سبز با محوریت «حفظ و صیانت از فضای سبز و استمرار خدمات‌رسانی هرچه بهتر به شهروندان شهر کریمه اهل بیت» به آنها خواهد پرداخت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بیان داشت: توسعه و ساماندهی فضاهای سبز با هدف ارتقاء و افزایش سرانه فضای سبز شهر قم شامل توسعه و ساماندهی بوستان‌های شهری مناطق هشت‌گانه شهرداری به مساحت یک میلیون و 25 هزار متر مربع، توسعه و ساماندهی بوستان‌های جنگلی و پیرامونی شهر به مساحت 336 هکتار، توسعه و بازکاشت کمربند سبز حاشیه بلوار امام علی(ع) به مساحت 5/3 هکتار از اهداف و رویکردهای سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در سال جاری است.

رضایی‌نسب در ادامه به توسعه و ساماندهی بوستان‌های بزرگ شهری شامل بوستان‌های شیرازی و فاز دوم بوستان خبرنگار به مساحت 5/4 هکتار، توسعه و احداث بوستان بانوان، تجهیز و بهسازی بوستان‌ها و... اشاره کرد و گفت: این اقدامات شامل خریداری و نصب تجهیزات پارکی شامل وسایل تندرستی و بازی کودکان، نصب المان‌های پارکی، نیمکت و آلاچیق تا سقف 85 میلیارد ریال است.

انتهای پیام/2258/ط/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول