اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کرج در واکنش به برخی اظهارات:

حتی یک کاندیدا در سایت انتخابات حضور نداشت

فرماندار شهرستان کرج در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر حضور تعدادی از کاندیداها در سایت انتخابات گفت: این موارد به هیچ عنوان صحت ندارد و حتی یک کاندیدا در این سایت حضور نداشت.

حتی یک کاندیدا در سایت انتخابات حضور نداشت

مهدی ایران‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با وجود پایان برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا و اعلام نتایج انتخابات، کار بررسی شکایات و رسیدگی به اعتراضات و همچنین رسیدگی به تخلفات انتخاباتی همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه ما در شهرستان کرج شاهد برگزاری انتخابات باشکوه و حماسی و با حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای بودیم و در مجموع انتخاباتی قانونمند و سالم برگزار شد.

* انتقاد فرماندار کرج از برخی تخلفات تبلیغاتی در انتخابات

عالی‌ترین مقام اجرایی در شهرستان کرج با اشاره به برخی تخلفات در حوزه تبلیغات انتخابات شوراها گفت: پیش از انتخابات در جلسات متعدد و با حضور کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا، موارد قانونی به طور کامل برای آن‌ها تشریح و از آن‌ها خواسته شد که در زمان تبلیغات به این موارد توجه کافی داشته باشند.

ایران‌نژاد افزود: یکی از تاکیدات ما در مورد نحوه تبلیغات بود و تاکید داشتیم که در صورت مشاهده هرگونه تخلفی این موارد را بررسی و برخورد خواهیم کرد.

وی بیان داشت: متاسفانه با وجود تمام هشدارها و آموزش‌هایی که داده شده بود، باز هم شاهد تبلیغات غیرمجاز بودیم و یکی از کارهایی که پیش از انتخابات انجام دادیم و وقت زیادی نیز از مجریان گرفت، شناسایی و امحای این تبلیغات بود.

فرماندار کرج گفت: تنها توسط کمیته امحای تبلیغات غیرمجاز، بیش از هفت هزار بنر و تراکت که به صورت غیر قانونی نصب شده بود، امحا شد که من نام اینگونه تبلیغات غیر قانونی را بداخلاقی انتخاباتی می‌گذارم.

* در رسیدگی به تخلفات غیرمجاز با احدی تعارف نداریم

ایران‌نژاد با تاکید بر اینکه نهادهای مسئول در رسیدگی به تخلفات غیرمجاز با احدی تعارف ندارند، گفت: تمام این تخلفات مستندسازی شده و بر اساس قانون پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد و حتی اگر در صورت اثبات افرادی که به شورای شهر راه یافته‌اند نیز تخلفی مرتکب شده باشند، با آن‌ها نیز برخورد قانونی خواهد شد.

وی درباره برخی اعتراض‌ها به نتایج انتخابات شورای شهر کرج نیز گفت: شکایت و اعتراض حق قانونی کاندیداها است و همانطور که معتقدیم حتی یک رای نیز نباید جابه‌جا شود، به همان اندازه نیز از حقوق معترضان به شرط آنکه از مسیرهای قانونی اقدام کنند، دفاع و حمایت خواهیم کرد.

فرماندار کرج تاکید کرد: البته در این مسیر باید به قانون عمل کنیم و اعتراض و شکایت خارج از چارچوب قانونی از سوی هیچ کس پذیرفتنی نیست.

ایران ‌نژاد در ادامه به بیان برخی اظهارات غیر واقع پرداخت و گفت: شکایت باید مستند و قانونی باشد. به عنوان نمونه مطالب غیر واقع بیان می‌شود مثل اینکه برخی نامزدها در سایت اصلی انتخابات حضور داشتند که این حرف کذب محض است.

وی با بیان اینکه برخی از خبرنگاران از جمله خبرنگار خبرگزاری فارس در سایت انتخابات شهرستان کرج حضور داشته‌اند، گفت: همه شاهد هستند که در این سایت هیچ اقدامی فراتر از قانون انجام نشد و حتی خبرنگاران شهادت می‌دهند که هیچ کاندیدایی در این محوطه حضور نداشت و نمی‌دانم بر چه اساسی این اظهارات مطرح می‌شود.

فرماندار کرج ادامه داد: سایت انتخابات که محل جمع‌آوری صندوق‌ها و ثبت و ضبط آرای مردم و گزارش روسای شعب بود، با اقدامات امنیتی مناسب تحت کنترل شدید قرار داشت و تمام ترددها به وسیله دوربین‌های مداربسته و با حضور ماموران نهادهای امنیتی و انتظامی و پلیس کنترل می‌شد.

ایران‌نژاد گفت: در این شرایط هیچ فرد غیر مسئولی حق ورود به محوطه سایت را نداشت و خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات شاهد این امر بودند.

وی در پایان تاکید کرد: انتخابات باشکوه و سالمی در سراسر کشور و به ویژه شهرستان کرج برگزاری شده است و مردم ما حماسه‌ای بزرگ خلق کردند و نباید با بیان مطالب غیر واقع کام مردم را تلخ کنیم، ضمن اینکه معترضان مطمئن باشند به اعتراض آن‌ها در چارچوب قانون و با قاطعیت رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول