اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیمه شعبان صورت می‌گیرد

اجتماع عظیم هیئت‌های مذهبی در مشهد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: اجتماع عظیم هیئت‌های مذهبی در جشن میلاد با سعادت امام زمان(عج) در مشهد با حضور بیش از 500 هیئت مذهبی برگزار می‌شود.

اجتماع عظیم هیئت‌های مذهبی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمود مرویان‌حسینی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی ضمن گرامیداشت روز تبلیغات اظهار کرد: روز تبلیغات اسلامی روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی است که رسانه‌ها نقش موثری در این مسیر دارند.

وی خلق حماسه سیاسی ملت ایران در انتخابات را به تمامی فعالان عرصه فرهنگی و کارشناسان دینی تبریک گفت و ادامه داد: از اهداف و رسالت‌های بزرگ اداره کل تبلیغات اسلامی احیا و اشاعه اندیشه‌های دینی و تقویت روح بندگی خداوند است زیرا تقویت اخلاق انسانی میان مردم می‌تواند سبب توسعه و گسترش مسائل دینی مذهبی در جامعه شود.

مرویان‌حسینی بیان کرد: معرفی دین، تبیین اسلام، اطلاع‌رسانی دینی و پاسخ به شبهات احکامی افراد از وظایف این اداره کل به شمار می‌رود که در این راستا دفاع منطقی و فرهنگی از ارزش‌های اسلامی و کلیت اسلام در برابر تهاجم جنگ نرم دشمنان تلاشی روشمند و برنامه‌ای فرهنگی به منظور ایجاد و تحقق ابعاد مختلف اسلامی و مذهبی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی عنوان کرد: تاکید بر گسترش عقلانیت دین با محوریت قرآن و زندگی اهل‌بیت از رویکردهای اساسی اداره کل تبلیغات اسلامی به شمار می‌رود که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌های دینی مذهبی محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی به شدت در مسیر عقلانیت دین با محوریت قرآن از تصدی‌گری اجتناب می‌کند، افزود: در سال گذشته بیش از 100 هزار نفر در این راستا زیر پوشش برنامه‌های فرهنگی این سازمان قرار گرفته‌اند.

مرویان‌حسینی خاطرنشان کرد: توجه به گروه‌های سنی نوجوان و جوان؛ توجه به ظرفیت‌های مهم آموزش و پرورش و همچنین فراهم کردن زمینه‌های رشد فرهنگی به ویژه در دختران جوان از اقداماتی بوده است که در سال گذشته در این سازمان اتفاق افتاده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: از مهم‌ترین اقدامات سال گذشته اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی هم‌افزایی میان دستگاه‌های فرهنگی و استفاده از فعالیت‌های مشترک و همچنین تاکید بر حمایت‌های فرهنگی در حاشیه‌ شهرها و روستاهای دورافتاده است.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی تاثیر و اثرگذاری به‌سزایی بر افراد جامعه دارند، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی کادرسازی و اهتمام به نیروهای انسانی کارآمد در شبکه‌های اجتماعی مرتبط با سازمان است که این شبکه‌ها در قالب هیئت‌های مذهبی که علاوه بر فعالیت‌های عمومی به وظایف تخصصی خود نیز می‌پردازند فعالیت می‌کنند.

مرویان‌حسینی اظهار کرد: در حال حاضر 7 هزار هیئت ‌مذهبی ثبت شده در خراسان‌رضوی و 4 هزار در مشهد فعالیت‌ می‌کنند همچنین به منظور نشر ارزش‌های قرآنی و دینی بالغ بر 300 خانه و موسسه قرآنی در خراسان‌رضوی فعال هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سال گذشته برگزاری 450 هزار دوره ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه است که 20 هزار نفر زیر پوشش آموزشی آن قرار گرفته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: به سبب ارتباط موثر جوانان و نوجوانان با روحانی‌ها و مبلغان دینی در روستا‌ها و شهرستان‌های اطراف مشهد در روستاهای بالای 4 هزار جمعیت حدود 516 روحانی را اعزام کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: در نیمه شعبان امسال اجتماع عظیم علاقه‌مندان به ولی‌عصر(عج) را در مشهد داریم که پیش‌بینی شده بیش از 500 هیئت مذهبی در این اجتماع حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/70018/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول