اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری فارس عنوان کرد

رسیدگی به 500 هزار پرونده در سال 91

رئیس کل دادگستری فارس گفت: سال گذشته 500 هزار پرونده در دادسراها، دادگاه‌های عمومی و دادگاه تجدید نظر این استان رسیدگی شد.

رسیدگی به 500 هزار پرونده در سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ذبیح‌الله خداییان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: با اقدامات دستگاه قضایی این استان، آمار موجودی دادگستری و اوقات رسیدگی کاهش چشمگیری پیدا کرد.

وی افزود: دستگاه قضایی فارس به کسانی که به سبب ارتکاب جرائم غیرعمد محکوم شده بودند، مانند تصادف یا محکومیت مالی، دیه و مهریه کمک کرد تا بتوانند به زندگی باز گردند.

خداییان ادامه داد: در سال گذشته 597 نفر با کمک ستاد دیه فارس از زندان آزاد شدند.

به گفته وی، محکومیت مالی این افراد بیش از 64 میلیارد تومان بود که با کمک شوراهای حل اختلاف با کمتر از یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان رضایت شکات گرفته شد و یا از طریق وام‌های طویل‌المدت حدود 600 خانواده از زندانی بودن سرپرست خود رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری فارس اضافه کرد: در سال گذشته مردم این استان یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان در جشن گلریزان و موارد دیگر برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند.

اشاره به کاهش 20 تا 30 درصدی جرائم مهمی مانند سرقت مسلحانه و برگزاری کارگاه‌های آموزش پیشگیری برای مسئولان استان فارس دو مورد دیگر بود که خداییان ذیل اقدامات دادگستری به آن اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در زمینه برخورد با زمین‌خواری ابتدا به سراغ دانه‌درشت‌ها و افرادی رفتیم که به سبب وابستگی به کانون‌های قدرت و ثروت خود را مصون می‌پنداشتند و در این زمینه بیش از 3 هزار و 700 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد.

حضور حداکثری ملت در انتخابات تحریم را بی‌اثر کرد

خداییان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ملت ایران با حضور حداکثری خود در انتخابات باعث شد امید دشمن به آینده تحریم‌ها از بین برود.

وی افزود: دشمن بنا داشت یا انتخابات را از اساس دچار اخلال کند یا با بیرون آمدن افرادی از صندوق دوباره بحث فتنه را پیش بکشد که این خیالات باطل با هدایت رهبری و بصیرت مردم نقش بر آب شد.

خداییان ابراز داشت: مقام معظم رهبری بنابر درکی که از اهمیت موضوع داشتند، حتی به افرادی که نظام جمهوری اسلامی را باور ندارند، گفتند اگر عرق ملی دارید برای دفاع از کشور در انتخابات حضور پیدا کنید.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه دادگستری در تمام شهرستان‌ها ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی راه‌اندازی کرد، گفت: بیش از 140 جلسه در مرکز این استان و شهرستان‌ها با حضور مسئولان قضایی، نظامی، انتظامی و اطلاعاتی امنیتی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این انتخابات با وجود اینکه شعبی به برخورد با تخلفات انتخاباتی اختصاص یافت هیچ پرونده‌ای تشکیل نشد و انتخابات با کمترین مشکل به اتمام رسید.

اکنون نوبت مسئولان است

رئیس کل دادگستری فارس در ادامه بیان کرد: مردم حماسه سیاسی را رقم زدند و اکنون نوبت مسئولان است که حماسه اقتصادی را با کنار گذاشتن اختلافات جناحی حل کنند.

وی افزود: باید مشکل بیکاری و اشتغال در صدر دغدغه مسئولان قرار گرفته و با استفاده از طرفیت‌های کشور مشکلاتی مانند گرانی، مسکن و اجاره بها و ... حل شود.

خداییان ادامه داد: در استان فارس نیز ظرفیت‌های بالقوه‌ای مانند ذخایر غنی زیرزمینی، خاک حاصل‌خیز، آب و هوای مناسب، جاذبه‌های توریستی و مذهبی و قشر جوان تحصیل‌کرده فضای رفع مشکلات اقتصادی را فراهم آورده است.

حمایت دستگاه قضایی فارس از سرمایه‌گذاری مشروع

رئیس کل دادگستری فارس در ادامه بیان کرد: در دستگاه قضایی این استان کمیسیونی برای حمایت از افرادی که قصد سرمایه‌گذاری مشروع دارند، راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی از سرمایه‌گذاران، تولید‌کنندگان و مسئولانی که متولی اقتصاد و اشتغال هستند به جد پشتیبانی می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اولویت اصلی دستگاه قضایی ارتقای امنیت این استان است.

به گفته خداییان، برخورد قاطع با افرادی که مباردت به آدم‌ربایی، سلب امنیت عمومی، زورگیری، سرقت مسلحانه و قاچاق عمده مواد مخدر کنند مانند گذشته ادامه می‌یابد.

وی افزود: در کمتر از یک ماه از تشکیل پرونده برای موارد سرقت مسلحانه در سال گذشته تمام کسانی که در این جرائم نقش داشتند در ملاء عام به دار مجازات آویخته شدند.

خداییان تصریح کرد: سیاست ما مقطعی نیست و در برخورد با ناامنی، سرقت مسلحانه، آدم‌ربایی و جرائم مهم بنای چشم‌پوشی و اغماض نداریم.

وی خاطرنشان کرد: با کمک نیروی انتظامی و دستگاه اطلاعاتی فهرست متهمان جرائمی مانند قتل، آدم‌ربایی و ... تکمیل شده و تک به تک شناسایی، محاکمه و مورد برخورد قرار می‌گیرند.

این مقام قضایی در همین زمینه از مردم استان فارس خواست هرگونه اطلاعاتی در مورد مجرمان فراری دارند در اختیار دستگاه قضایی قرار دهند.

انتهای پیام/2448/ب40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول