اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان سابق شهرستان بویین‌زهرا:

بیش از 4000 پرونده قضایی در بویین‌زهرا مختومه شد

دادستان سابق عمومی و انقلاب شهرستان بویین‌زهرا گفت: از میان 10 هزار و 700 فقره پرونده، 4 هزار و 897 فقره پرونده در بویین‌زهرا مختومه اعلام شده است.

بیش از 4000 پرونده قضایی در بویین‌زهرا مختومه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا استان قزوین کاظم میرزایی عصر امروز در جمع مسئولان عالی قضایی این استان در مجتمع ولایت شهرستان بویین‌زهرا اعیاد خجسته شعبانیه را تبریک گفت و تحقق شعار حماسه سیاسی را مرهون حضور و مشارکت عظیم مردمی در روز 24 خرداد ماه عنوان کرد.

دادستان سابق عمومی و انقلاب شهرستان بویین‌زهرا با اشاره به میزان رسیدگی به پرونده‌ها در دادستانی این شهرستان افزود: 10 هزار و 700 فقره پرونده در مجموع از زمان انتصاب اینجانب از پنجم مهر‌ ماه سال 89 وارد سیستم قضایی این شهرستان شده است.

وی ادامه داد: 4 هزار و 897 عنوان پرونده در طول مدت یاد شده در شهرستان بویین‌زهرا مختومه اعلام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بویین‌زهرا همچنین از فعالیت قاضی ناظر زندان و حضور وی در جلسات برای بررسی وضعیت مرخصی زندانیان خبر داد.

این مسئول قضایی کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های وارده به سیستم قضایی این شهرستان برای تسهیل در امور مراجعان و بررسی پرونده‌ها براساس نوع کیفی را جزو فعالیت‌های دیگر خویش در پست دادستانی شهرستان بویین‌زهرا برشمرد.

میرزایی تعداد پرونده‌های اعاده شده به شهرستان بویین‌زهرا در طول مدت تصدی خود را 700 فقره اعلام کرد و ادامه داد: قریب به 6 میلیارد و 200 میلیون ریال جرائم نقدی پرونده‌ها در طول سال 91 در این شهرستان وصول شده است.

میرزایی قاطعیت برخورد با پدیده زمین‌خواری را جزو فعالیت‌های به ثمر رسیده از زمان تصدی بر دادستانی بویین‌زهرا برشمرد.

وی انجام بازدید‌های مستمر از زندان، اردوگاه و مراجع انتظامی را از فعالیت‌های به ثمر رسیده در راستای سیاست‌های قوه قضائیه برشمرد و اذعان کرد‌: نتایج مطلوب را این سلسله بازدید‌ها همراه خود داشته است.

دادستان سابق عمومی و انقلاب شهرستان بویین‌زهرا با اشاره به اینکه در این شهرستان اغلب پرونده‌ها مربوط به اراضی اختلافی است و دلیل این موضوع نیز به بافت سنتی این شهرستان باز می‌گردد، ابراز داشت: اختلاف مردم با مردم و مردم با ارگان‌ها بیشترین حجم پرونده‌های وارده بویین‌زهرا بوده است و با پیگیری‌های قاضی کمیسیون ماده واحده نیز بسیاری از اراضی تصرفی به مردم این شهرستان بازگردانیده شد.

میرزایی تعامل با ادارات را جزو شئون دادگستری برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه از زمان تصدی اینجانب در شهرستان بویین‌زهرا مورد خاصی در خصوص اختلافات این چنینی به وجود نیامده و رسیدگی به احقاق و برخورد با متخلفان قانون برای جلب رضایت شهروندان جزو اولویت‌های دادستانی قرار داشته است.

وی تأکید بر قانون‌گرایی و اشاعه این فرهنگ را مهم و ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد: با قانون‌گرایی و اجرای صحیح قانون تمام تلاش و ظرفیت‌های خویش را بتوان به کار گرفت و به اجرای عدالت براساس موازین دینی و الهی پرداخت.

انتهای پیام/77005/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول