اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان استان البرز:

تبلیغات غیر قانونی کاندیداها پیگرد قضایی دارد

دادستان استان البرز گفت: رفتار غیر قانونی کاندیداها در تبلیغات انتخابات شوراها پیگرد قضایی دارد.

تبلیغات غیر قانونی کاندیداها پیگرد قضایی دارد

علی فرهادی امروز و ساعاتی پیش از آغاز رسمی زمان تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: قوانین مربوط به انتخابات در ایران به ویژه انتخابات شوراها شفاف است و نکته مبهمی در آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های قانون انتخابات مربوط به نحوه تبلیغات است و موارد مجاز تبلیغات به صراحت ذکر شده است.

دادستان استان البرز افزود: زمان قانونی تبلیغات انتخابات شوراها از روز 16 خرداد آغاز و تا 24 ساعت پیش از برگزاری انتخابات به پایان می‌رسد.

این مسئول تاکید کرد: پیش و پس از این زمان هیچ کاندیدایی حق تبلیغات ندارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، با آن مطابق قانون برخورد خواهد شد.

فرهادی ادامه داد: همچنین در هر منطقه شهری هر کاندیدا حق دایر کردن یک ستاد دارد و به عنوان نمونه شهرستان کرج که دارای 12 منطقه است، کاندیداها فقط می‌توانند 12 ستاد انتخابات داشته باشند و بیش از این تعداد حق دایر کردن ستاد ندارند.

* کاندیداهای انتخابات شوراها حق انتشار پوستر و بنر ندارند

وی افزود: همچنین در قانون اجازه انتشار دو فرم عکس در اندازه‌های مشخص داده شده و یک نسخه این عکس‌ها نیز پیش از انتشار و توزیع در سطح شهر و روستا باید به فرمانداری محل ارائه شود.

دادستان البرز تاکید کرد: از سوی دیگر کاندیداهای شوراها مجاز به نصب بنر و پوستر در قطع‌های بزرگ و پارچه‌نویسی نیستند و در صورت مشاهده تبلیغات خارج از قانون نیروی انتظامی اقدام به معدوم‌سازی تبلیغات غیر مجاز خواهد کرد.

این استان با بیان اینکه نهادهای نظارتی با دقت عملکرد کاندیداها را زیر نظر دارند،‌ گفت: همه فعالیت‌ها باید در چارچوب قانون باشد و در صورت مشاهده رفتارهای غیر قانونی به ویژه در حوزه تبلیغات، این موارد پیگرد قانونی خواهد شد.

وی در پایان اذعان داشت: امیدواریم نامزدهای محترم و ستادهای انتخاباتی آنها عمل به قانون را در اولویت قرار داده و هواداران خود نیز آگاه سازند تا به فضل الهی در روز 24 خرداد شاهد برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و حداکثری باشیم.

انتهای پیام/‌2302/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول