اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان فارس خبر داد

برگزاری پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی در شیراز

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی منطقه چهار کشور به میزبانی فارس نهم، دهم و یازدهم تیرماه امسال در شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مجتبی حق‌پرست بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اظهارات یکی از مدیران ارشد فرهنگی این استان مبنی بر اینکه «هنگامی لباس دارا و سارا شبیه طالبان باشد، عروسک باربی بین کودکان جذابیت پیدا می‌کند»، صحیح نیست.

وی افزود: این لباس طراحی شده برای دارا و سارا توسط کارشناسان و با هدف ترویج لباس اقوام مختلف ایرانی است و برداشت نادرست از این اقوام زیبنده استان فرهنگ‌پرور فارس نیست.

حق پرست ادامه داد: عروسک دارا و سارا نه به عنوان مقابله با عروسک باربی و انواع آن بلکه برای انتقال فرهنگ بومی ملی ایران به بازار عرضه شده و این کار حداقل در کشورهای مسلمان سابقه ندارد.

وی اضافه کرد: در مجموعه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان اعتقاد داریم عروسک باید به‌گونه‌ای باشد که به ذهن کودک اجازه تخیل و خلاقیت بدهد در حالی که عروسک باربی با کارهای اتوماتیک فراوانی که انجام می‌دهد، قدرت تخیل کودکان را ضعیف می‌کند.

این مسئول فرهنگی بیان کرد: لباس‌های طراحی شده دارا و سارا برگرفته از اقوام ترکمن، بلوچ، گیلک، ابیانه، آذربایجان، لرستان، عرب خوزستان، تربت جام، مازندران، بختیاری، کرد سنندج و ... است.

پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در ادامه گفت: پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی منطقه چهار کشور به میزبانی فارس نهم، دهم و یازدهم تیرماه امسال در شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: 18 گروه نمایشی از هشت استان در این جشنواره شرکت داشته و علاوه بر اجرا برای داوران، نمایش عمومی نیز دارند.

جشنواره پویانمایی رضوی در شیراز

حق‌پرست در ادامه بیان کرد: در سه سال گذشته نشریه‌نگاری رضوی کشور در فارس برگزار می‌شد که امسال جشنواره نشریه‌نگاری از فارس به آذربایجان شرقی منتقل شد و این استان میزبان جشنواره پویانمایی رضوی است.

وی خاطرنشان کرد: موضوعات جشنواره شامل زندگی امام رضا (ع) از تولد تا شهادت، سیر تاریخی حرکت امام رضا (ع) از مدینه تا مرو، ارتباط امام رضا (ع) با فرزندشان امام جواد (ع)، برادران گرامیشان به ویژه حضرت احمدبن موسی شاه‌چراغ (ع)، خواهر ارجمندشان حضرت معصومه (س)، خاطرات زیارت و ... است.

به گفته وی، علاقمندان می‌توانند آثار خود را به نشانی اینترنتی WWW.KANOONEFARS.IR ارسال کنند.

انتهای پیام/2448/ط30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول