اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین:

حضور کارمندان در نماز جماعت موجب تقویت روحیه خدمت می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: حضور به موقع کارکنان در اقامه نماز موجب می‌شود تا صمیمیت، همکاری و خدمت به مردم بین آنان ارتقا یابد.

حضور کارمندان در نماز جماعت موجب تقویت روحیه خدمت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین خاکساران ظهر امروز در نشست شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار مردم این شورا برگزار شد، با بیان اینکه اقامه به موقع نماز آثار و برکات فراوانی برای افراد دارد، اظهار داشت: حضور به موقع کارکنان در اقامه نماز موجب می‌شود تا صمیمیت، همکاری و خدمت به مردم بین آنان ارتقا یابد.

خاکساران افزود: باید جملات و احادیث زیبای اقامه به موقع نماز در تراکت‌ها با هدف ترویج این فریضه دینی در مکان‌های مناسب شهر قزوین نصب شود.

وی ادامه داد: همچنین مطلوب است در بدو ورود به نمازخانه جملات و احادیث زیبایی برای بیان اهمیت و معارف این فریضه الهی نصب شود.

خاکساران بیان کرد: باید این احادیث به صورت تراکت در مکان‌های مناسب شهر قزوین نصب شود تا مردم با خواندن این جملات به اقامه نماز اهمیت بیشتری دهند.

وی با بیان اینکه اقامه نماز در بین کارمندان شهرداری قزوین باید به صورت یک وظیفه الهی و اعتقادی تعریف و تبیین شود، ادامه داد: اگر به فردی در شهرداری قزوین مسئولیت اقامه نماز داده شود تا برای برپایی نماز در این نهاد تلاش کند، روند پیگیری، اداری می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه در قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) سفارش‌های ویژه‌ای به اقامه نماز شده است، اذعان کرد: با تبیین این احادیث بین قشرهای مختلف جامعه از جمله کارمندان شهرداری قزوین بهتر می‌توان این فریضه دینی را احیا کرد؛ چراکه با تبیین مناسب معنای این احادیث، آنان بدون نیاز به تذکر فرد خاصی، علاقه‌مند به برپایی به موقع این فریضه دینی می‌شوند.

خاکساران با اشاره به اینکه شهید رجایی در جلسه‌های مهم دولت هر زمان که موقع نماز می‌شد کارش را برای اقامه به موقع این فریضه دینی رها می‌کرد، عنوان کرد: این شهید بزرگوار باید برای قشرهای مختلف جامعه الگو قرار گیرد تا انگیزه و علاقه آنان برای اقامه به موقع این فریضه دینی افزایش یابد.

وی اضافه کرد: حضور به موقع مسئولان دستگاه‌های اجرایی مختلف مانند شهرداری قزوین در اقامه نماز موجب می‌شود تا آنان نیز برای کارمندان خود در اقامه به موقع این فریضه دینی الگو باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین اذعان کرد: وقتی ارباب رجوعی که در موقع اقامه نماز به کارمندی مراجعه می‌کند که برای اقامه این فریضه دینی به نمازخانه رفته است، او نیز از این فرصت استفاده می‌کند تا نمازش را در این مکان مقدس اقامه کند که تحقق این امر موجب احیای اقامه به موقع نماز می‌شود.

خاکساران با اشاره به اینکه مجهز کردن مساجد، نمازخانه و حفظ پاکیزگی این مکان مقدس از ضروریات اسلام است، ‌اظهار داشت: تبیین اهمیت نماز و برکات آن در بین کارمندان دستگاه‌های اجرایی و مردم موجب افزایش رغبت آنان در اقامه به موقع نماز و حفظ نظافت مساجد می‌شود.

انتهای پیام/77009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول