اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه قاینات:

انحراف در اقتصاد سبب تزلزل عدالت اجتماعی است

رئیس اوقاف و امور خیریه قاینات گفت: زمانی که اقتصاد جامعه از مسیر خود منحرف شود سبب ایجاد تزلزل عدالت اجتماعی می‌شود.

انحراف در اقتصاد سبب تزلزل عدالت اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام مهدی عباسی صبح امروز در جمع واقفان قاینات با بیان اینکه وقف سبب جلوگیری از تجمع، تمرکز ثروت و استقرار عدالت اجتماعی می‌شود، اظهار کرد: وقف هنگامی با اهمیت است که تعداد زیادی از اموال متروکه برای ارائه خدمات اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عدم بهره‌وری از این اموال سبب خارج شدن آنها از حیض انتفاع شده است، ادامه داد: در یک اقتصاد متعادل، حرکت فعالیت‌های اقتصادی باید به سمتی باشد که اهداف توسعه اقتصادی هر جامعه را محقق کند.

بسیاری از موقوفات در حوزه اجتماعی استفاده می‌شوند

رئیس اوقاف و امور خیریه قاینات با بیان اینکه تجمع و تمرکز ثروت در دست ثروتمندان حرکت اقتصاد را از این مسیر تعادل منحرف و آنها را به رانت‌خواری تشویق می‌کند، اذعان داشت: انحراف در مسیر اقتصاد جامعه سبب تزلزل عدالت اجتماعی می‌شود.

عباسی با اشاره به فلسفه سیاسی و اجتماعی وقف یادآور شد: فلسفه ایجاد و ترویج وقف در اسلام پر ‌کردن خلأها و برطرف کردن نیازهای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از موقوفات در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور سبب ایجاد خدمات و برکات فراوانی شده است، متذکر شد: از جمله این خدمات تأسیس خوابگاه‌های دانشجویی، آموزشگاه و مراکز آموزشی، دارالقرآن‌ها، دارالایتام‌ها و احداث کتابخانه‌های وقفی بوده است.

مهمترین مبنای وقف نگاه به زندگی جاودانه است

رئیس اوقاف و امور خیریه قاینات با اشاره به فواید وقف در حوزه اجتماعی افزود: در این حوزه وقف می‌تواند بسیاری از معضلات دهک‌‌های مختلف جامعه را حل و سبب پیشبرد اهداف کلان سیاسی شود.

عباسی یکی از مهمترین مبانی وقف را نگاه به زندگی جاودانه و در ‌نظر گرفتن مصالح جامعه دانست و اضافه کرد: این امر باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین مبانی اوقاف اجرای نیت واقف است، تصریح کرد: اوقاف وظیفه دارد با احیا و به روزرسانی موقوفات و انجام نیت واقف موجبات استفاده معنوی او را فراهم کند.

وقف سبب حل بسیاری از مشکلات اجتماعی است

رئیس اوقاف و امور خیریه قاینات با اشاره به جهانی شدن وقف گفت: وقف یکی از موهبت‌های الهی است که اسلام آن ‌را برای سعادت و تکامل انسان و حل بسیاری از مشکلات اجتماعی و سیاسی قرار داده است.

عباسی با بیان اینکه وقف یکی از اعمال معنوی است، ادامه داد: وقف از جمله اعمالی است که بعد از بسته شدن پرونده اعمال باز اجر و پاداش آن نصیب انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه لازم نیست انسان سرمایه‌دار باشد تا بتواند وقف کند، خاطر نشان کرد: وقف باید به ‌نحو شایسته برای مردم بازگو شود تا به آن علم پیدا کرده و علاقه‌مند شوند.

انتهای پیام/69010/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول