اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد

اتمام پروژه‌ مدارس گلمان تا مهر ماه سال جاری

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به تاکید استاندار و نیاز ساکنان این شهرک به مدارس، پروژه‌ مدارس گلمان در اولویت قرار می گیرد تا در مهر ماه سال جاری تمام شود.

اتمام پروژه‌ مدارس گلمان تا مهر ماه سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سیدجواد محمودی صبح  امروز در جلسه شورای تامین مسکن و حمل و نقل استان آذربایجان غربی که در سالن ورزشی مدرسه 12 کلاسه در حال احداث شهرک گلمان با حضور مدیر کل مسکن و شهرسازی، شهردار ارومیه و جمعی از مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان برگزار شد، اظهار داشت: حماسه 24 خرداد به فرموده مقام معظم رهبری مقدمه‌ای برای خلق حماسه اقتصادی است و این حماسه اقتصادی با همدلی مسئولان در سال 92 محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال 92 طبق زمان‌بندی صورت گرفته تعدادی از واحدها به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی مساکن مهر استان آذربایجان غربی 68 درصد بوده که در شهرک گلمان این پیشرفت فیزیکی در حدود 70 درصد است.

محمودی ادامه داد: اگر پیشرفت فیزیکی ماهانه را پنج تا دو درصد در نظر بگیریم برای بقیه 30 درصد مساکن مهر گلمان 15 ماه دیگر فرصت داریم تا پروژه‌های مسکن مهر این مناطق تمام شود که این موضوع خواسته ما نبود و ما برای هفته دولت سال 92 پیشرفت فیزیکی 80 درصد پروژه‌ها را در نظر داشتیم.

وی تصریح کرد: مشکلات موجود در تعاونی‌ها باید تدبیر شود تا پروژه‌ها به سرانجام برسد که از عمده مشکلات این پروژه‌ها آورده شخصی اعضا است.

محمودی با بیان اینکه ما می‌خواهیم برای تعاونی‌هایی که در سال 92 با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد بوده و در همین سال تعهد اتمام بدهند وام بدهیم، اعلام کرد: حمایت مجدد دولت با افزایش وام به 30 میلیون تومان برای پروژه‌هایی است که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و بتوانند تعهد اتمام بدهند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: اعطای وام نیازمند یک تعهد دو طرفه بوده، به طوری که اعضا نیز باید به همان میزان آورده شخصی خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه ما در گلمان در حدود یک هزار و 300 واحد با پیشرفت فیزیکی بالای 85 درصد داریم، به طوری که واحدهای بالای 85 درصد می‌توانند در سه تا چهار ماه آینده به اتمام برسند، خاطرنشان کرد: در چند ماه آینده در حدود 300 تا 400 واحد را می‌توانیم در گلمان به اتمام برسانیم.

محمودی افزود: تعاونی‌ها تلاش کنند در مهر ماه و قبل از رسیدن زمستان این واحد‌ها تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 720 خانوار در گلمان اسکان دارند و تصور اینکه تا قبل از مهر ماه این تعداد به 2 هزار واحد می‌رسد تصور یک شهر کوچک است، ادامه داد: تا مهر ماه گلمان باید از نظر هویت شهر شود که مهم‌ترین بخش این مسئله بخش مدارس، خدمات شهری و فضاهای عمومی بوده که مردم به آن‌ها نیاز جدی دارند.

محمودی در زمینه مشکلات مالیات تعاونی‌ها گفت: اداره مالیاتی اعلام کرده است تشکیل پرونده‌های مالیاتی را برای تعاونی‌های مسکن مهر متوقف کرده و برای مواردی که قبلا مالیات آن‌ها قطعی شده چاره‌ای جز اینکه از تهران مجوز بگیرند، ندارند.

وی افزود: برای تعاونی‌هایی که قبلا مبلغ مالیات آن‌ها اعلام و قطعی شده استعلام صورت گرفته و تا یک هفته آینده جواب داده می‌شود و اگر جواب حاصل نشود در استان توسط مسئولان بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد.

محمودی در زمینه مشکلات بیمه تعاونی‌ها تصریح کرد: کارگرانی که دارای کارت مهارت فنی هستند با حق بیمه 5 هزار و 200 تومان بیمه شده و هزینه اضافه بر این میزان از تعاونی‌ها اخذ نمی‌شود.

وی با بیان اینکه وقتی بلوکی ساخته می‌شود حق و حقوقی وجود دارد که باید بیمه و مالیات پرداخت شود، اضافه کرد: با کمک‌های دولت در زمینه مسکن مهر این مواد قانونی منعطف شده و تا جایی که قانون اجازه می‌دهد برای مساکن مهر کمک می‌شود.

محمودی با بیان اینکه در زمینه آب و فاضلاب، برق و گاز دو نوع هزینه اعم از هزینه نیرورسانی و تاسیسات زیربنایی و هزینه محوطه‌سازی وجود دارد، اعلام کرد: دولت برای همه هزینه‌های آماده‌سازی به ازای هر واحد یک میلیون تومان پرداخت کرده که در هزینه‌های آماده‌سازی هزینه‌های داخل محوطه حساب نمی‌شود و این هزینه بر عهده تعاونی‌ها و اعضا است.

وی ادامه داد: محوطه شامل بلوک‌هایی بوده که تحت هزینه یک پروانه ساختمانی بوده و اگر حصارکشی نشود ارائه خدمات آب، برق و گاز امکان‌پذیر نبوده و هر تعاونی که قابلیت اصلاح محوطه دارد می‌تواند به ما مراجعه کند.

محمودی در جمع‌بندی مشکلات سیستم فاضلاب اشاره کرد و اظهار داشت: از وزارت خانه‌ها استعلام گرفته می‌شود تا نتیجه بررسی شود.

وی به زمان‌بندی اجرای شبکه فاضلاب که شامل شبکه، خطوط انتقال، توزیع و تصفیه‌خانه می‌شود اشاره کرد و گفت: در زمان‌بندی و فازبندی هر یک از اعضا که ساکن می‌شود باید در طول پنج ماه واحد خود را به شبکه فاضلاب وصل کند تا از طریق شبکه اصلی جمع‌ آوری فاضلاب و دفع بهداشتی صورت گیرد.

محمودی افزود: بهترین راه برای حل مشکل فاضلاب، فازبندی است.

در طول این جلسه مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان غربی ضمن ارائه گزارش در زمینه وضعیت مدارس شهرک گلمان با بیان اینکه در این شهرک دو مدرسه شامل مدرسه 10 کلاسه با 65 درصد پیشرفت فیزیکی و مدرسه 12 کلاسه با 85 درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد از معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی درخواست اعتبار برای مدرسه 10 کلاسه و مدرسه 12 کلاسه کرد و اعلام کرد اگر 500 میلیون تومان برای مدرسه 12 کلاسه اعتبار تخصیص یابد تا مهر ماه سال جاری آماده بهره‌برداری می‌شود و مدرسه 10 کلاسه نیز تا پایان سال 92 و دهه فجر با تخصیص اعتبار آماده می‌شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی در زمینه مدارس گلمان تصریح کرد: با توجه به تاکید استاندار و نیاز ساکنان این شهرک به مدارس، این پروژه‌ها باید در اولویت قرار گیرد تا مهر ماه تمام شود.

انتهای پیام/61009/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول