اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشن صعود در سراسر ایران اسلامی/

حماسه‌های بی‌نظیر یکی پس از دیگری در راه است/شادی صعود به ‌کردستان رسید

ایران در ماه‌های آغازین سال 92 برای دومین بار شاهد شادی وصف ناپذیر مردمش به خاطر خلق حماسه ورزشی توسط ملی‌پوشان و صعود به جام جهانی است.

حماسه‌های بی‌نظیر یکی پس از دیگری در راه است/شادی صعود به ‌کردستان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امروز 28 خرداد است، تنها چهار روز از خلق حماسه سیاسی ملت ایران در 24 خرداد می‌گذرد، هنوز شور و شوق خلق حماسه سیاسی انتخابات در میان مردم به قوت خود باقی است، که بار دیگر با پیروزی ملی پوشان ایران و صعود آنان به جام جهانی ملت سربلند ایران شادی دیگری را در این ماه‌های آغازین سال 92 تجربه می‌کنند.

اینجا کردستان است، سرزمین فرهنگ و هنر سرزمین دلیرمردان و شیرزنانی که همواره در صحنه‌های حساس و سرنوشت‌ساز در خط مقدم بوده و هستند، شادی از در و دیوار این دیار می‌بارد و با نواخته شدن سوت پایان بازی تیم ملی ایران با کره‌جنوبی توسط داور چینی، مردم این دیار از کوچک و بزرگ و پیر و جوان به خیابان‌های شهر ریخته و  با شادی و سرور صعود ایران به جام جهانی را جشن می‌گیرند.

پیروزی ملی‌ پوشان در مقابل تیم کره‌جنوبی کام مردم ایران را که چند روز پیش با خلق حماسه سیاسی شیرین شده بود شیرین‌تر کرده است.

شیرینی خنده کودکانی که کلاه‌های سه رنگ پرچم مقدس کشورمان را به سر کرده و از ماشین‌ها به بیرون سرک می‌کشند از یک سو شادی و خوشحالی جوانانی که در میدان‌ها و خیابان‌های سنندج پرچم پرافتخار کشورمان را بر فراز آسمان به حرکت در آورده و یا از داخل خودروهایشان با بوق‌زدن خوشحالی خود از این پیروزی را نشان می‌دهند جلوه‌های زیبایی است که نشان از یکدلی و تپیدن قلب ایرانیان برای همدیگر است.

شادی و نشاط مردم ایران در جای‌جای این سرزمین فریاد اتحاد و یکی بودن است، فریاد تقسیم شادی‌ها و بودن برای هم، پیروزی ایران کرد و فارس، ترک و عرب ندارد و  شادی برای این پیروزی حق همه آنان است.

شادی در کوچه بازارهای شهرهای سنندج با گذشت چند ساعت از این پیروزی پررنگ‌تر شده تا جایکه برخی از میدان‌ها همچون میدان کوه‌نورد به دلیل تجمع مردم بسته شده و هرکس دیگری را برای سهیم شدن در این شادی به سمت خود دعوت می‌کند.

دختر بچه‌ای کوچکی را می‌بینم که بر روی ماشینی دستانش را به علامت پیروزی بالا برده و فریاد ما پیروز شدیم ایران همیشه سرافراز است سر می‌دهد.

مردم یکپارچه شادی و شور هستند و از خلق حماسه ورزشی توسط ملی‌پوشان کشورمان به خود می‌بالند حتی کسانی که اصلا علاقه‌ای به فوتبال ندارند با دیدن شور و شادی سایرین از صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی خوشحال و همراه و هم‌صدا با دیگر این پیروزی را جشن گرفته‌اند.

شادی پیروزی افتخارآمیز ملی‌پوشان کشورمان تنها به مرکز استان خلاصه نشده و هواداران تیم ملی در شهرستان‌های سقز، بانه، مریوان، دهگلان، کامیاران، بیجار، قروه و سروآباد نیز با حضور در خیابان‌ها و میادین شهرها خود را در این پیروزی بزرگ سهیم کرده‌اند.

بهار امسال در ایران اسلامی رنگ و بوی دیگری دارد، رنگ اقتدار و پیروزی، رنگ حماسه‌های بزرگ و بی‌نظیر و قطعا امسال برای ملت ایران سال تحقق حماسه‌های بزرگ در عرصه‌های مختلف خواهد بود.

گزارش از شیرین مرادی

انتهای پیام/79002/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول