اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشن صعود در سراسر ایران اسلامی

شور و شوق صعود در خیابان‌های اردبیل/اهتزاز پرچم سه رنگ ایران بر فراز دست‌ها

مردم اردبیل که خشنود از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی برزیل بودند در خیابان‌های اردبیل غوغایی از جشن و سرور به پا کرده و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را بر دست‌ها برافراشتند.

شور و شوق صعود در خیابان‌های اردبیل/اهتزاز پرچم سه رنگ ایران بر فراز دست‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بعد از به صدا در آمدن سوت بازی ایران و کره جنوبی در اولسان این کشور غوغایی از جشن و شادمانی خیابان‌های اردبیل را عصر امروز فرا گرفت به طوریکه عده زیادی از جوانان و نوجوانان پیاده و سواره در حالی که پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را بر دست داشتند و بر بوق‌های ممتد خودرو می‌زدند، جشن صعود به پا کردند.

به دنبال این پیروزی مقتدرانه اکثر خیابان‌های اردبیل که پرازدحام، دارای ترافیک سنگین و بسیار پرحجم بود، پلیس راهور بخش‌هایی از خیابان‌های اصلی این شهر را بست تا مردم به راحتی جشن خود را برپا کنند به طوریکه مسیر خیابان امام خمینی (ره) اردبیل از سرچشمه تا شریعتی و از شریعتی به سمت باغمیشه به صورت یک طرفه و در برخی از خیابان‌ها با ممانعت از تردد خودرو فضایی را به وجود آوردند تا مردم جشن و شادی خود را به معنای واقعی به نمایش بگذارند.

جوانان و نوجوانان که سوار بر خودرو حرکت می‌کردند در حالی که سر و صورت خود را به رنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران در آورده بودند و در دستان خود نیز پرچم مقدس این کشور را برافراشته‌اند سرود پیروزی سر داده و با شعارهای متفاوت به زبان ترکی و آذری شادی خود را بروز و ظهور می‌دادند.

برخی از جوانان و شهروندان نیز که از مغازه‌ها، خانه‌ها و اماکن خود مشغول جشن و سرور به دنبال پیروزی و صعود ایران به جام جهانی هستند در حالی که نظاره‌گر اوضاع و احوال بودند با توزیع شیرینی و همچنین شربت از عابران پیاده پذیرایی می‌کردند.

سرود حماسه ورزشی بعد از خلق حماسه سیاسی لذت‌بخش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یکی از بازاریان اردبیل که به شدت از جشن و سرور مردم در تعجب بوده، خاطر نشان کرد: ما بعد از خلق حماسه سیاسی در کمتر از چهار روز خلق حماسه ورزشی را نیز به دنیا ثابت کردیم و دنیا فهمید که انقلاب اسلامی ما از چه ظرفیت عظیمی برخوردار است.

علیرضا حسین‌خانی گفت: آفرین و درود بر شرف بازیکنان تیم ملی که بعد از یک رقابت سنگین در سه هفته اخیر و سه برد پیاپی توانستند دل ملت ایران را با صعود مستقیم به جام جهانی شاد کنند و امیدواریم سال آینده در همین موقع شاهد برتری ایران در جام جهانی نیز باشیم.

اما یکی از جوانان پرشور و نشاط اردبیلی که دست و صورت خود را به رنگ پرچم سه رنگ نظام اسلامی درآورده بود در حالی که شاد به نظر می‌رسید به خبرنگار فارس افزود: امروز همه ملت شاد هستند چرا که بعد از سال‌ها توانستیم به جام جهانی صعود کنیم که این صعود می‌تواند بسیاری از گره‌های کور ورزشی ما را در رشته فوتبال و سایر رشته‌ها برطرف کند.

اما به دنبال ترکیدن بغض شادی مردم اردبیل در خیابان‌ها به دنبال صعود به جام جهانی، کارناوال‌های شادی اعم از موتورسواران، دوچرخه‌سواران و خودروهای سبک در خیابان‌های مختلف شهر اردبیل و همچنین اطراف شورابیل به راه افتاده و به نظر می‌رسد در مناطق مختلف این جشن تا پاسی از شب ادامه داشته باشد.

با پیروزی تیم ملی ایران بر کره جنوبی و کسب موفقیتی دیگر برای ورزش این کشور انتظار می‌رود روز به روز از دامنه مشکلات ایرانیان کاسته شده و کشورمان در سالی که حماسه‌های زیادی را خلق کرده است در ادامه مسیر نیز بتواند با شور و نشاط فضای امیدبخشی را فراهم کند.

اما از دیگر شهرهای استان اردبیل نیز خبر می‌رسد که به دنبال صعود ایران به جام جهانی در شهرها و مناطق مختلف بازار جشن و سرور و توزیع نقل و شیرینی برپا است به طوریکه تعدادی از بازاریان با توزیع شیرینی و شربت این صعود ملی را جشن گرفتند.

انتهای پیام/62001/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول