اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظرفیتی که به آن پشت می‌کنیم

ترافیک اردویی تیم‌های فوتبال در نیر و سرعین

در حالی که این روزها ترافیک خاصی برای حضور تیم‌های لیگ برتری در ورزشگاه تختی نیر و سرعین فراهم شده اما بی‌توجهی مسئولان سبب شده تا برخی از تیم‌ها از حضورشان در اردوی نیر پشیمان شوند.

ترافیک اردویی تیم‌های فوتبال در نیر و سرعین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، تیم فوتبال ملوان بندر انزلی که عصر امروز به اردوی هشت روزه خود در نیر، سرعین و اردبیل پایان داد و با انجام دو بازی تدارکاتی و برتری برابر تیم دانشگاه آزاد، اردبیل را به مقصد انزلی ترک کرد و سبب شد تا برخی از مسئولان این تیم به رغم چمن مناسب ورزشگاه نیر از کمبود امکانات این ورزشگاه گله‌مند باشند و با دلخوری تمام نیر را به مقصد شهر و دیار خود ترک کنند.

اسکوچیچ سرمربی تیم ملوان بندر انزلی گفت: هر چند آب و هوای منطقه و امکانات اقامتی در سرعین مطلوب بود اما امکانات شهر نیر و ورزشگاه تختی بسیار کم و ناقص بود به طوریکه نبود سرویس‌های بهداشتی، نامطلوب بودن پیست ورزشگاه تختی و همچنین نامناسب بودن رختکن‌ها و جایگاه تماشاگران واقعاً تعجب‌آور و نگران‌کننده است.

این سرمربی خارجی در حالی که از دوره بدنسازی تیم در نیر و سرعین ابراز رضایت می‌کرد اما خطاب به مسئولان استان اردبیل افزود: قدر آب و هوای خوب و موقعیت ممتاز شهر نیر برای ایجاد یک کمپ واقعی را بدانید و اجازه ندهید تیم‌هایی که برای برپایی اردو در نیر حاضر می‌شوند، ناراحت و گله‌مند این شهر را ترک کنند.

ما همچنان از سرمایه‌های خود استفاده درست نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما یکی از تیم‌های لیگ برتری دیگر که در نیر اردو زده است، تیم صبا باطری قم است.

تیم صبای قم بعد از پرسپولیس، ملوان، گسترش فولاد و تراکتور پنجمین تیمی است که در نیر در یک ماه اخیر اردو برگزار کرده و خود را برای رقابت‌های لیگ سیزدهم آماده می‌کند.

سرمربی تیم صبای قم تصریح کرد: ما تمرینات خودمان را حدود یک هفته‌ای است که شروع کردیم و تا یکشنبه هفته آینده اردوی ما در سرعین و نیر برگزار می‌شود.

محمد مایلی‌کهن با یادآوری اینکه دو بازیکن با تجربه رضا عنایتی و مهدی محمدی را جذب تیم کردیم و جذب سایر بازیکنان در پست‌های مختلف ادامه دارد، خاطر نشان کرد: شرایط آب و هوایی مناسب می‌طلبد که نیر را بر برگزاری اردو در ترکیه و سایر کشورها ترجیح دهیم اما جای تأسف دارد که با وجود ظرفیت عظیم اردویی در این شهر مسئولان فکری به حال کمپ اردویی نمی‌کنند.

اما سرپرست تیم فوتبال تراکتورسازی نیز با انتقاد از وضعیت پیش آمده در اردوی این تیم در نیر اضافه کرد: جای تأسف است که ورزشگاهی با این شرایط و موقعیت طبیعی و آب و هوای ممتاز داشته باشیم اما بازیکن لیگ برتری ما نتواند از سرویس بهداشتی مناسب، رختکن و امکانات اولیه برخوردار باشد به طوریکه بازیکنان ما لباس‌های خود را در داخل اتوبوس عوض می‌کنند.

احداث کمپی که فقط روی کاغذ است

مسئولان استان اردبیل از استاندار گرفته تا نمایندگان و متولیان حوزه ورزش و جوانان در این چند سال فقط به شعار بسنده کرده‌اند و هیچ حرکتی را در جذب سرمایه‌گذاران و احداث یک کمپ مناسب در نیر و سرعین انجام ندادند.

در اوج درگیری اداره کل ورزش و جوانان با هیئت فوتبال آنچه که قربانی اصلی در این درگیری شناخته می‌شود فوتبال این استان است که به نظر می‌رسد پایه‌های آن متزلزل شده و در کنار آن هنوز نتوانستیم از فرصت حضور تیم‌های فوتبال لیگ برتری که مفت و مجانی به اردبیل سفر کرده و بی‌تمنا آماده رقابت با تیم‌های ما هستند، بهره ببریم و یا رضایت آنها را با فراهم کردن امکانات مناسب جلب کنیم.

جای تأسف این جا است که ورزشگاه محل تمرین اردویی تیم‌های لیگ برتری در ورزشگاه تختی و زمین چمن شهید صوابی نیر فاقد امکانات اولیه نظیر پیست مناسب و آسفالت شده، سرویس بهداشتی، آب‌خوری‌ها، رختکن،‌ جایگاه تماشاگران و بسیاری از امکانات مورد نیازی است که امروز می‌توان از حضور این تیم‌ها و درآمدزایی از این محل استفاده و به سرعت این ضعف‌ها و نقص‌ها را برطرف کرد در حالی که سالیان سال است این نواقص و کوتاهی‌ها مطرح می‌شود اما دریغ از حرکتی در این بخش.

در حالی که چندین سال است بحث احداث کمپینگ در سرعین و نیر مطرح است و حتی اخیراً یکی از نمایندگان استان اردبیل اعلام کرده که سرمایه‌گذار آمادگی احداث این کمپ را دارد اما همچنان این موضوع بلاتکلیف است که به نظر می‌رسد با توجه به ظرفیت ممتاز میزبانی و پذیرایی استان اردبیل همچنان باید همتی والا داشت تا این ظرفیت‌ها احیا شده و به مرحله شکوفایی برسد که در این زمینه باید با برنامه‌ریزی دقیق حرکت کرد.

انتهای پیام/62004/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول